Otomobil mühendislerinin kutlaması bir başka oluyor

BMW, M5 modelinin 25. Yılı kutlamalarının bir parçası olarak bir adet üretilen M5 CSL prototipini şirketin, efsane yarış pisti Nürburgring’deki atölyesinde tanıttı.

Otomobil mühendislerinin kutlaması bir başka oluyor

M Serisi’nin benzersiz bir örneği olan bu aracın en önemli yeniliği motorunda. Motor fabrika çıkışı 5.0 litrelik V10 motorun modifiye edilmesiyle elde edilmiş. Strokun artırılmasıyla hacim 5.5 litreye çıkarılmış. Bu M Serisi'nde şu ana dek görülmüş en büyük motor hacmi. Diğer modifikasyonlar arasında daha fazla kapasiteli bir hava kutusuna ve ikincil bir yağ soğutucusuna sahip karbon fiber bir manifold da var. Sonuç olarak ön tamponda manifoldu barındırmak için başka bir hava kanalı açılmış.


CSL (Coupe Sport Lightweight-Hafif Spor Otomobil) niteliğini kazanmanın bir yolu da gövde ağırlığını kısmak ki, bu modelde de bu yöntem uygulanmış. Karbon fiber bir tavan kullanılmış ve iç kısımdaki bazı parçalar çıkarılmış. Örneğin standart ön koltukların yerine karbon fiber koltuklar kullanılmış, arka koltuk ise tamamen kaldırılmış. Böylece 50 kilogram ağırlık tasarrufu sağlanmış. Süspansiyon da biraz modifiye edilmiş ama standarttakine yakın kalmış.

Otomobil mühendislerinin kutlaması bir başka oluyor  - 1

BMW’nin tecrübeli yarış sürücülerinden Claudia Huertgen otomobille Nurburgring’de test sürüşünde 8 dakikanın altında bir tur süresi elde ettiğini iddia ediyor. Resmi rakamlar açıklanmadı, fakat M serisinin geliştirme başkanı Albert Biermann 580 bg ve 542 Nm civarı değerlerin beklenebileceğini söyledi. Bu güç, 7 vitesli çift debriyajlı M-DCT şanzıman vasıtasıyla arka tekerleklere aktarılıyor.

Biermann, “Şu anda yeni nesil M5’e yoğunlaşmış durumdayız” diyor ve ekliyor “Bu otomobili geliştirmekten keyif aldık, ama üretime geçmesi planlanmıyor.”

Sayfa Yükleniyor...