Ortalama bir otomobil sürücüsüne tüm lastikler aynı gözükür, yıpranmış lastiği yenilerken çoğu zaman satın aldığı yerin söylediklerine güvenir.

İlişkili Haberler


Avrupa’da bu durum değişiyor; yeni kurallar tüketicilerin daha yüksek fiyatlı lastiklerin verilen paraya değip değmeyeceğine karar vermelerine yardımcı olacak.

Bu aydan itibaren Avrupa Birliği’ndeki otomobil lastiklerinin, yakıt verimliliğine etkilerini ve A-G ölçeğinde (A en yüksek) ıslak yollardaki çekişlerini belirten etiketler taşımaları gerekecek.

Tüketicilerin aynı boyutta ve tipte farklı fiyatlara sahip lastikleri birbirinden ayırt etmesine yardımcı olmak amacıyla, sürüş sırasında oluşan gürültü de kaç desibel ise üstünde yazacak.

İtalyan lastik üreticisi Pirelli’nin başkanı Marco Tronchetti Provera, etiketlerin tüketicilere lastiklerin “sadece yuvarlak ve siyah” olmadıklarını göstereceğini söyledi, “lastiklerin değeriyle ilgili algı gelişecek”dedi.

Durgun Avrupa pazarında düşük maliyetli Asyalı lastik üreticileri müşterileri çekmek için rekabeti kızıştırdığı için Michelin, Continental ve Pirelli gibi Avrupalı lastik üreticileri farklılaşmaya büyük önem veriyorlar.

Krizden kaynaklanan tasarruf önlemleri ekonomik lastiklerin cazibesini arttırıyor.

Avrupa Lastik ve Kauçuk Üreticileri Derneği’ne (ETRMA) göre bölgenin 47 milyar avroluk lastik pazarında Çinli, Koreli ve Avrupa dışı markaların payı 2007’de yüzde 20 iken geçen sene yüzde 23 gibi rekor bir seviyeye ulaştı.

ETRMA ticaret grubunun genel sekreteri Fazilet Çınaralp, “Etiketleme lastik endüstrisinde oyunun kurallarını değiştirecek,” dedi. “Rekabet daha da sertleşecek. Büyük markaların daha yüksek fiyatları haklı göstermek için çok çaba harcamaları gerekecek.”