Porsche geleceğin süper spor otomobilinin ilk prototiplerini tamamlayarak sürüş testlerini bir adım daha ileri götürdü.

İlişkili Haberler


918 Spyder’in üretimine Eylül 2013’ün sonunda başlanması ve ilk müşterilerin 2013 bitmeden araçlarını teslim almaları planlanıyor.

Porsche’nin Araştırma-Geliştirmeden sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Wolfgang Hatz, “918 Spyder ile sürüş keyfini, verimliliği ve performansı yeniden tanımlıyoruz” dedi.

100 km'de yaklaşık 3 litre sarfiyat ve 770 bg'lik güç bir arada.
100 km'de yaklaşık 3 litre sarfiyat ve 770 bg'lik güç bir arada.

Kamuflajları tarihi Porsche 917 yarış otomobillerini andıran prototipler, 918 Spyder’ın artık son rötuşlarının yapıldığını işaret ediyor.

Süper spor otomobil, yüksek performanslı içten yanmalı motoru elektrikli motorlar ile birleştiren, böylece hem yüksek performans sunan, hem de az yakıt tüketebilen, prize takılan bir hibrit olarak tasarlanmış.

Araçta içten yanmalı motorla iki bağımsız elektrikli motor (bunlardan biri ön dingilde, diğeri güç aktarma organlarında, arka tekerlekleri tahrik ediyor) birlikte çalışıyor.

Arka cam hizasındaki egzoz çıkışları dikkat çekici.
Arka cam hizasındaki egzoz çıkışları dikkat çekici.

Porsche, 918 Spyder’ın 770 bg’yi aşkın güç üreten bir yarış makinesi dinamikleri sunarken, 100 kilometrede 3 litre civarı yakıt tüketebildiğini söyledi.