Mayıs 2010’dan başlayarak hem Panamera, hem de Panamera 4, bayilerde Porsche’nin Gran Turismo modellerinin en mütevazı versiyonları olarak yerini alacak.

İlişkili Haberler


Her iki model de gücünü yepyeni, doğrudan yakıt enjeksiyonuna (DFI) sahip ve 300 beygir ve 400 Nm tork üreten 3.6 litrelik V6 motordan alıyor. Porsche’nin isimlendirme kurallarına uygun biçimde Panamera, gücünü yola arka tekerleklerden aktarırken Panamera 4 ise standart olarak aktif dört tekerlek çekiş sistemi ile geliyor.

PDK (Porsche Çift Debriyajlı Şanzıman) ile ve Otomatik Başlatma Durdurma ile donatılmış modellerin her ikisi de Yeni Avrupa Sürüş Döngüsünde 100 km'de 10 litreden daha az yakıt tüketiyor.

Porsche’nin Zuffenhausen’deki motor fabrikasında üretilen V6 motor 90 derecelik bir silindir açısına sahip ve Panamera S ve 4S modellerinde bulunan sekiz silindirli motora göre yaklaşık 30 kg hafif. Motor Panamera’nın 1730 kilogramlık toplam ağırlığına katkıda bulunuyor.

Panamera çelik süspansiyonun yanı sıra, seçenek olarak ilave hava hacmine sahip adaptif havalı süspansiyon ile de donatılabiliyor. Böylece hem daha yüksek sürüş konforu hemde son derece sportif sürüş dinamiklerine kadar uzanan, çok geniş menzilli süspansiyon nitelikleri ve özellikleri yakalanabiliyor.