2018’in ilk 6 ayında Porsche AG’nin faaliyet sonuçları, cirosu, satışları ve çalışan sayısında artış yaşandı. Faaliyet sonuçları yüzde 1’lik bir artışla 2,2 milyar euroya yükselirken, şirketin cirosu ise yüzde 4 artarak 12,3 milyar euro oldu. 2018’in ilk yarısında satışları yüzde 3 artarak 130 bin 598 adede, çalışan sayısı ise yüzde 5 artarak 30 bin 785 kişiye yükseldi.

Porsche AG İcra Kurulu Başkanı Oliver Blume, sonuçlarla ilgili şu ifadeleri kaydetti: “Yılın ilk yarısında gösterdiğimiz performans, 2018’i finansal açıdan başarılı bir şekilde kapatmak için gereken sağlam altyapıyı hazırladı. ‘Porsche’nin 70 yılını’ kutladığımız bu dönemde ikonik modelimiz 911’e olan talebin hala bu kadar yüksek olduğunu görmek bizi özellikle memnun etti. Diğer yandan, şirketimizin geleceğine yaptığımız yatırımlar da sürüyor. Geleceğin önemli mücadelelerinden olan elektrikli otomobiller, dijitalleşme ve bağlanabilirlik konularını biz birer fırsat olarak görüyoruz. Önümüzdeki yıl, Porsche’nin tümüyle elektrikli ilk modeli Taycan’ı piyasaya süreceğiz. Taycan, geleceğin mobilitesinde yeni standartlar belirleyecek.”

CFO Lutz Meschke ise, satış faaliyetlerinin yanı sıra, satış sonrası hizmetler ve MHP ile Porsche Consulting tarafından sunulan danışmanlık hizmetleri gibi otomobil harici iş kollarında gösterilen performansın sonuçlar üzerinde olumlu bir etki yarattığını belirtti. Şirketin finansal sonuçları üzerinde yaratılan bu olumlu etki, elektrikli otomobil gibi gelecek için önem vaat eden alanlara ve yeni faaliyet alanları geliştirme çalışmalarına yapılan kayda değer miktarda yatırıma kaynak sağladı.

“Yılın ikinci yarısında bizi bazı zorluklar bekliyor” diyen Meschke’ye göre, şirketin politik ve ekonomik belirsizliklere ayak uydurması ve model serilerini Avrupa’da yürürlüğe girecek yeni emisyon standartlarına uyumlu hale getirmesi gerekiyor. Meschke, “Buna rağmen, satış gelirlerimizi en az yüzde 15 seviyesine çıkarmayı öngören stratejik hedefimize ulaşma çabalarımızı sürdüreceğiz” şeklinde konuştu.

Yılın ilk yarısında otomobil satışlarında en büyük artış Panamera’dan geldi. Haziran ayı sonuna kadar bu dört kapılı spor otomobilinden 20 bin 500 adet satan Porsche, bu sayede geçtiğimiz yılın aynı dönemindeki Panamera satışlarını neredeyse ikiye katladı. 911 satışları da iki basamaklı bir büyümeyle yüzde 28 oranında artarak 21 bin 400’e ulaştı. 46 bin 600 adet satan Macan ve 28 bin 700 adetle Cayenne, Porsche’nin en çok satan modelleri olmayı sürdürdü. Kendi iç pazarı olan Almanya’da 2018’in ilk 6 ayında satışlarını yüzde 11 artıran Porsche, Avrupa genelinde ise yüzde 9 artış kaydetti. Çin 33 bin 363 adetle markanın en güçlü pazarı olmaya devam ederken, ABD 29 bin 421 adetle Çin’in arkasında yer aldı.