PSA/Peugeot-Citroen’den dünyanın ilk dizel-elektrik hibridi

PSA, Renault’nun tamamen elektrikli stratejisiyle rekabet etmek için, dünyanın ilk dizel-elektrikli otomobilini tanıtırken, iki Fransız otomobil üreticisi Toyota ile rekabet etmeye çalışıyor.

PSA/Peugeot-Citroen’den dünyanın ilk dizel-elektrik hibridi

Renault, bataryalı otomobillerin başarılı bir satışı olması için stratejisini ortaya koyarken, Avrupa’nın ikinci en büyük otomobil üreticisi olan PSA da, Paris Fuarı’nda 3008 crossover hatchback’inin hibrit bir versiyonunu tanıtacak.


PSA CEO’su Philippe Varin ve Renault-Nissan CEO’su Carlos Ghosn’un yüzleşmesi tüketicilerin benimseyecekleri yeşil teknoloji türleri konusunda, sektörde yaşanan fikir ayrılıklarının bir örneği. Her iki otomobil yapımcısı da 1997’de benzinli-elektrikli Prius ile dünyanın ilk hibrit otomobilini çıkaran piyasa lideri Toyota’ya yetişmeye çalışıyor.

Peugeot sözcüsü Jean-Marc Sarret 3008’in temel benzinli versiyonunun 21.600 avroluk fiyatına karşılık hibrit modelinin Avrupa fiyatlarının 30.000 avrodan biraz fazla olacağını söyledi.

PSA “HYbrid4” adını verdiği bu teknolojiyi üç otomobil modelinde daha kullanmayı planlıyor.

Peugeot’un ürün müdürü Vincent Besson, “Müşterilerin dizel hibritler için daha fazla para ödemeye hazır olacağına inanıyoruz, çünkü işlevsellikleri ve yakıt verimlilikleri, aradaki fiyat farkına değiyor. Hibritlerin parlak bir geleceği var, çünkü elektrikli otomobillere göre çok yönlüler ” dedi.

3008’in tasarımı ön tekerlekleri çeviren bir dizel motorla elektrikli bir arka şanzımanı bir araya getiriyor ve elektrikli modda yalnızca 3 kilometrelik bir menzil ve karma moda kilometre başına ortalama 99 gram CO2 emisyonu sunuyor (Toyota Prius’ta bu değer 89 gram). PSA 2014’te aracın daha büyük bataryalara ve motorlara sahip şarj edilebilir -prize takılabilir- versiyonlarının çıkacağını söyledi.

Sayfa Yükleniyor...