1953 yılında sürat teknesi, kuzey İtalya’daki Iseo gölünde saatte 241,7 kilometre hıza ulaşarak o büyüklükte tekneler için hız rekorunu kırmıştı.

İlişkili Haberler


Teknenin tasarımcısı ve yapımcısı Achille Castoldi, Ferrari Grand Prix sürücüleri Alberto Ascari ile Luigi Villoresi’nin dostuydu ve Enzo Ferrari’yi sürat teknesinin yapımı için bilgi ve teknik yardım sağlamaya ikna etmişti.

ARNO XI gücünü 1951’de Scuderia’ya ilk dünya şampiyonluğunu kazandırmış Type 375 Grand Prix otomobilinde de kullanılan, 4,5 litrelik, 12 silindirli bir Ferrari motorundan alıyor. İki kompresör beslemesiyle desteklenen ARNO XI 500 beygirden yüksek güç üretiyor.

Tekne daha sonra yıllarca yarışlara girdi, birçok tur rekoru kırdı ve 1960’da Avrupa şampiyonluğu elde etti.