NTV

Şarj süreleri kısalıyor

Otomobil
Şarj süreleri kısalıyor

SAE elektrikli ve prize takılan araçlar için yeni hızlı şarj standardını onayladı. Kuruma göre şarj süreleri çarpıcı bir şekilde kısalacak.

SAE International prize takılan-hibrit elektrikli araçların ve elektrikli araçların şarj sürelerini çarpıcı bir şekilde kısaltacak yeni bir teknik standardı onayladığını açıkladı.

İlişkili Haberler


Küresel mühendislik grubu, 190’ı aşkın otomobil yapımcısının, kamu hizmeti kuruluşunun ve teçhizat üreticisinin işbirliğiyle geliştirilen yeni şarj standardının şarj sürelerini sekiz saatten 20 dakikaya kadar indirilmesine imkan tanıyacağını söyledi.

Otomobil yapımcıları doğrudan akım (DC) ile şarjın 10 dakikadan, yani bir depo benzin almak için gereken ortalama süreden, daha kısa sürmesini istiyor. Amaç halka açık şarj istasyonlarından 500 volta kadar gerilimler verilmesini sağlamak.

SAE’nin onayladığı Combo isimli standart ABD’li ve Alman otomobil yapımcıları tarafından destekleniyor.

Rakip CHAdeMo sistemi Japon otomobil yapımcıları tarafından destekleniyor ve büyük bölümü Japonya’da olmak üzere 1.500’ü aşkın şarj istasyonuna sahip.

SAE International’ın endüstri ilişkileri ve iş geliştirmeden sorumlu müdürü Andrew Smart, “Bu yeni teknolojik standart oyunun kurallarını gerçek anlamda değiştirecek” dedi ve ekledi “Standart, prize takılan hibrit araçların ve elektrikli araçların teknolojisinde kaydedilen ilerlemeleri yansıtıyor.”

Mühendislik grubu standart sayesinde, halka açık şarj istasyonlarında şarj sürelerinin kısalacağını ve tüketicilerin araçlarıyla daha uzun mesafelere gidebileceklerini söyledi.

SAE standardın Avrupalı otomotiv uzmanlarıyla işbirliği içinde geliştirildiğini, onların da yaklaşımlarında birleşik bir strateji benimseyip izlediklerini belirtti.

Hem CHAdeMO, hem de Combo hızlı şarj elde etmek için doğrudan akımı (DC) kullanıyor. Bu alternatif akımla (AC) çalışan birinci seviyeden (110 volt) ve ikinci seviyeden (220 volt) farklı.

Combo ve CHAdeMO’nun bağlantı noktaları ve protokolleri, yani aracın elektrik sistemleriyle şarj cihazının iletişim kurmak için kullandıkları dil farklı. Yani sadece bir priz adaptörü kullanarak bir sistemden diğerine geçilemiyor.

CHAdeMO’nun test edilmiş ve kullanımda olma avantajı var. Nissan Leaf ve Mitsubishi i-MiEV gibi otomobiller bu sistemi kullanıyor.

Combo destekçileri, kendi sistemlerinin üstün olduğunu, çünkü ikinci seviye (220 volt) ile hızlı şarjı (480 volt ya da daha fazla) tek bir prizde birleştirdiğini, böylece pilli otomobilde iki ayrı fiş gereksinimini ortadan kaldırdığını söylüyor.