Şehirde beyefendi, doğada vahşi; Yeni Mercedes-Benz GLC

Almanlar yine yaptı yapacağını ve araziye son kozları olan Mercedes GLC serisini sürdü. Biz de bu yeni seriyi sizin için yerinde test ettik.

ntv.com.tr 28.07.2015 - 09:49

Şehirde beyefendi, doğada vahşi; Yeni Mercedes-Benz GLC

Mercedes'in davetlisi olarak katıldığımız ve İsviçre'nin Basel kentinden başlayarak Almanya'ya ve ardından Fransa'ya uzanan 200 km'den fazla yol yapma şansı bulduğumuz test sürüşünde aracın limitlerini zorlama ve performansıni deneme şansımız oldu.

Kimi zaman GLC'de (hız limitlerinin el verdiği ölçüde) gaz pedalını zemine sabitledik, kimi zaman bu araç nasıl buradan devrilmeden/altını vurmadan geçecek? dediğimiz arazilere (yan koltukta oturan Mercedes mühendisinin de cesaretlendirmesiyle) gözümüzü kırpmadan girdik. Ve GLC bizi her seferinde başarıyla yolda tutmayı başardı.

Mercedes-Benz'in yeni SUV modeli GLC, GLE ve GLE Coupé’den sonra 2015 yılında tanıttığı üçüncü SUV modeli olma özelliğini taşıyor. GLC’nin karakteristik ön yapısı, üç boyutlu radyatör ızgarası ve merkeze yerleştirilmiş Mercedes-Benz yıldızı, yeni ve başarılı tasarım hatlarını ortaya seriyor.

GLC'nin stop lambaları ve tamponla bir bütünmüş hissi yaratan çift egzost çıkışı hem modern hem de sportif bir görünüm sunuyor. (Foto: Ömer Faruk Şahin)
GLC'nin stop lambaları ve tamponla bir bütünmüş hissi yaratan çift egzost çıkışı hem modern hem de sportif bir görünüm sunuyor. (Foto: Ömer Faruk Şahin)

LED yüksek performanslı farların özgüvenli bir görünüş kazandırdığı GLC, coupé modelleri andıran silueti ve geniş aks mesafesi ile şık bir profile sahip.

İÇ MEKAN

Herhangi bir Mercedes'in iç mekan tasarımından bahsederken genelde lüks kelimesi çokca kullanırız ki Mercedes'in de amacı bize bu lüksü yaşatmaktır. Bu kez de farklı bir senaryo yok, iç mekanda kullanılan her malzeme yüksek kaliteli ve bu kalite en ince detaylarda bile kendini belli ediyor. 

Kapı kollarında kullanılan deri döşemeden direksiyon dikişlerine kadar araç içinde kullanılan materyaller yüksek kalite.
Kapı kollarında kullanılan deri döşemeden direksiyon dikişlerine kadar araç içinde kullanılan materyaller yüksek kalite.

Opsiyonel olarak sunulan geniş panoramik cam tavan, araç içini daha aydınlık ve ferah hale getiriyor.

Ayrıca yolcular için oturma alanı ve bagaj kapasitesindeki artış da daha fazla kullanım alanı sağlıyor. Bagaj kapasitesi 80 ila 100 litre arası arttırılan yeni GLC, tüm koltuklar kullanımdayken toplamda 580 litreye ulaşan taşıma hacmine sahip.

5 FARKLI SÜRUŞ MODU

Yeni GLC, DYNAMIC SELECT sürüş karakter seçimi ile 5 farklı seçenek sunuyor:

“ECO” –yakıt verimliliğinin en üst seviyede olduğu sürüş seçeneği
“COMFORT” – konforlu süspansiyon ayarlaması ile iyi dengelenmiş sürüş seçeneği

“SPORT” – motorun direk tepkisi, otomatik şanzıman ve sportif bir sürüş stiliyle desteklenen daha ileri sürüş seçeneği. Ayrıca AIR BODY CONTROL ve ADS Plus ile bağlantılı sportif süspansiyon karakteri
“SPORT+” - uzunlamasına ve yanal dinamikler için maksimum tepki ile en sportif sürüş seçeneği
“INDIVIDUAL” – sürüş deneyiminin, diğer seçeneklerin kombinasyonları dahilinde bireysel tercihlere göre şekillendirilmesi. Sürüş sistemi, süspansiyon ve direksiyon kişisel tercihlere göre aktive edilebilir ve birleştirilebilir.

GÜVENLİK ÜST SEVİYEDE

Yeni GLC, „Akıllı Sürüş“ konseptinin bir parçası olarak C- , E- ve S-Serisi araçlarda sunulan üstün teknolojik sistemler ile konfor ve güvenliği en üst seviyeye taşıyor. Yardımcı sistemler en son radar, kamera ve sensör teknolojilerine dayanıyor ve yakın sürüş, yorgunluk, karanlık gibi kaza nedenlerine sebep olan öğeleri hedef alıyor. Yeni geliştirilen yardımcı sistemlerin bazıları sadece uyarırken bazıları tehlikeli durumlarda sürücüye müdahale de edebiliyor;

  • Sürücünün yorgunluğunu tespit ederek uyaran - Konsantrasyon kaybı yardımcısı (Attention Assist)
  • Arkadan çarpma risklerini azaltan - Çarpışma önleme yardımcısı (Collision Prevention Assist)
  • Takip edilen araç ile aradaki mesafeyi sürekli koruyan, hatta trafik sıkıştığında otomatik olarak dur-kalk yapmasını sağlayan – Distronic Plus ve dur-kalk pilotu
  • Olası kazayı algılayan ve yolcuları kazayı en hafif şekilde atlatmaya hazırlayan Pre-Safe®
  • Aracın şerit içinde kalmasını denetleyen ve aktif müdahalede bulunan Aktif Şerit Takip Yardımcısı (Active Lane Keeping Assist)
  • Aracın otomatik şekilde, şoför kontrolü olmadan park etmesini sağlayan – Aktif Park Asistanı (Active Parking Assist)
  • Ön, arka ve yan taraflardaki dört kameradan gelen görüntü bilgilerini kullanarak, aracın ve çevresinin kuş bakışı görünüşünü çıkaran, manevra ve park sırasında kolaylık sağlayan - 360-derece kamera
  • Uzun hüzmeli farları, trafik durumuna göre diğer araç sürücülerinin gözünü almayacak şekilde otomatik ayarlayan - Adaptif Uzun Far Yardımcısı PLUS

ARAZİ YETENEKLERİ BEKLENTİNİN DE ÖTESİNDE

GLC'yi ilk bakışta bir şehir aracı olarak görmek mümkün. Zaten şehirde konforlu bir kullanım için tasarlanan bir model. Ancak iş araziye girince değişiyor ve beklenmedik bir off road performansı sunuyor. Yani sadece şehiriçinde değil, asfalt olmayan yollarda da çok güçlü bir model. Bu bakımdan tam da ülkemiz yollarına uygun bir araç olduğunu söylemek mümkün. 

TÜRKİYE'DE 3 FARKLI MOTOR SEÇENEĞİ VE MTV GERÇEĞİ

Ülkemizde otomobil alırken genelde artık ilk bakılan şey motor hacmi oluyor. Sebebi de çok basit, motorlu taşıtlar vergisi(MTV). Aracın motor hacmi ne kadar düşükse MTV'si de o oranda düşük oluyor. Bu yüzden de üreticiler Türkiye pazarına olabildiğince düşük hacimli araçlar getiriyor.

Otomotiv endüstirisi gelişen teknolojiyle düşük hacimli motorlardan yüksek performanslar elde edebilmeye başlayarak motor hacimlerini düşük tutma trendine ayak uydurmaya başladı. GLC'nin Türkiye'de satışa çıkacak olan en düşün hacimli motoru 1.991 cc bu da MTV'sinin senelik 2.620 lira olduğu anlamına geliyor.

Yeni GLC;
2.0 litre hacminde 211 PS
gücündeki benzinli motoru GLC 250 4MATIC
2,1 litre hacminde 170 PS
gücündeki dizel motoruyla GLC 220 d 4MATIC
2,1 litre hacminde 204 PS
gücündeki dizel motoruyla GLC 250 d 4MATIC olmak üzere 3 farklı versiyonuyla Türkiye’de pazara sunulacak.

ŞAŞIRTAN YAKIT TÜKETİMİ

Her türlü zorlamaya, performanslı kullanıma rağmen benim kullandığım model olan 250 d 4MATIC gün sonunda 100km'de ortalama 7 litre gibi oldukça ekonomik bir kullanım sunmayı başardı. Aracı eco modunda kullanarak bu rakamı ortalama 100 km'de 5 litreye kadar düşürebilmek mümkün olacaktır. Yakıt ekonomisinde start-stop teknolojisinin de önemli rolü olduğunu da hatırlatmak gerek. Yakıt ve performans hakkındaki fabrika verileri şu şekilde;

FİYATI NE KADAR OLACAK VE NE ZAMAN PİYASAYA ÇIKIYOR?

Mercedes'ten aldığımız bilgilere göre Türkiye'de henüz piyasaya çıkmayan GLC serisinin Eylül ayı sonunda Türk tüketiciyle buluşması planlanıyor. Başlangıç fiyatı ise 200 bin lira olacak.

SONUÇ

Mercedes her serisinde olduğu gibi yine üst sınıf bir araç ortaya koymuş. GLC'nin 200 bin liradan başlayan satış fiyatı her kesime hitap etmese de, aracını hem şehirde hem arazide kullanmak isteyen, buna rağmen konfordan da ödün vermek istemeyenlerin tercih edebileceği, sürüşü oldukça keyifli bir araç. 

Sayfa Yükleniyor...