Silindirlerini devre dışı bırakabilen ilk VW

Volkswagen Polo Blue GT, aktif silindir yönetimi (ACT) teknolojisi sayesinde 100 km’de 1 litreye kadar daha az yakıt tüketebiliyor.

Silindirlerini devre dışı bırakabilen ilk VW

Performans ile yakıt verimliliğini birleştirecek şekilde tasarlanan model 140 beygir güç ve 250 Nm tork üreten 1,4 litrelik TSI benzinli motor ile donatılmış.


Polo Blue GT 0-100 km/s hızlanmasını 7,9 saniyede tamamlıyor ve 210 km/s hıza ulaşabiliyor.

Aktif silindir yönetimi (ACT) ve motor çalıştırma/durdurma sistemi sayesinde modelin ortalama yakıt tüketimi 100 kilometrede 4,6 litre, CO2 emisyonu 107 gr/km. Araç, seçenek olarak sunulan yedi vitesli DSG şanzımanla donatıldığında bu değerler 100 kilometrede 4,5 litreye ve 105 gr/km’ye düşüyor.

ACT sistemi, dört silindirli motorun, ikinci ve üçüncü silindirlerini, motor düşük ve orta yükler altındayken geçici olarak devreden çıkarıyor. Bu da modelin yakıt tüketiminin, AB döngüsünde göre, 100 kilometrede yaklaşık 0,4 litre azalmasına yardımcı oluyor. 3. veya 4. viteste 50 km/s hızda sürüldüğünde tasarruf 1 litreye kadar yükselebiliyor.

Blue GT bu yakıt tasarrufu teknolojisinin yanı sıra yeni tamponlar, aerodinamik yan etekler, alçaltılmış sürüş yüksekliği ve 17 inçlik alüminyum jantlar içeriyor. İç kısımdaki değişiklikler spor koltuklar ve aktif silindir yönetimi sisteminin çalışıp çalışmadığını gösteren çok fonksiyonlu bir ekranla sınırlı tutulmuş.

Volkswagen Polo GTI’nın hemen altında bir model olarak konumlandırılan Polo Blue GT, Avrupa’da bu yılın son çeyreğinde piyasaya sürülecek.

Sayfa Yükleniyor...