Mercedes-AMG E63 S'i tüm detaylarıyla test ettik

Mercedes-AMG E63 S, 612 beygirlik gücüyle birçok süper spor otomobili geride bırakacak güçte. Yeni Mercedes-AMG E63 S’i ntv.com.tr Otomotiv Editörü Onur Akçay Portekiz’de test etti.

Mercedes-AMG E63 S'i tüm detaylarıyla test ettik

Yenilenen E-Serisi, Mercedes-AMG E-63 S'le gelmiş geçmiş en güçlü modeline kavuştu. Mercedes-AMG E-63 S modeli, ailenin diğer bireylerinden oldukça farklı bir araç. Sakin kullanımlarda konforlu bir sedan olarak hareket eden araç, sürüş modlarının da yardımıyla istenilen anda kimlik değiştirebiliyor, tıpkı bir süper spor otomobil gibi 3.4 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor. 

MERCEDES-AMG E-63 S TEST VİDEOSUNU İZLEYİN

DIŞ TASARIM

Mercedes-AMG E-63 S’in dış tasarımında keskin çizgiler ve kaslı hatlar hemen göze çarpıyor. Coupe modellerde olduğu gibi motor kaputunun çamurluk ile tampon arasına entegre edilmesi önemli bir yenilik olarak karşımıza çıkıyor. Her biri 17 mm daha geniş olan çamurluklar artan iz genişliğine ve daha büyük tekerleklere alan yaratıyor. Siyah iç çıtalara ve AMG logosuna sahip gümüş krom çift lamelli yeni radyatör ızgarası, yine siyah parçalarla süslenmiş geniş hava girişlerine sahip Jet-Wing tasarımıyla ön tampon ve altı eklentisi aracın güçlü görünümünü destekliyor. Tampondaki geniş hava girişleri sadece görünümü agresifleştirmiyor, aynı zamanda güçlü motorun ihtiyacı olan temiz havanın ulaşmasını da sağlıyor. Bu noktada tamponun her iki yanında bulunan ve yol rüzgarını yönlendirme görevini üstlenen hava girişlerindeki ince çıta çok büyük sorumluluk üstleniyor. Sivri uçlu arka spoyler ise arka aksı yola doğru bastırarak yüksek süratlerde maksimum tutunmaya katkı veriyor.

Mercedes-AMG E63 S'i tüm detaylarıyla test ettik - 1

MOTOR VE YAKIT TÜKETİMİ

Otomobilin en etkileyici yanı performansının yanında muazzam bir ses çıkaran motoru diyebiliriz. AMG’nin farklı modellerde de kullandığı 4,0 litrelik V8 silindirli çift turbo beslemeli motor, 612 beygirlik güçle E 63 S 4MATIC+ modelinde yeni bir rekora ulaşmış gözüküyor. 2.500 ile 4.500 d/d arasında açığa çıkan 850 Nm’lik maksimum tork değeri aslında ulaşılan başarının özeti gibi. Hız, devir veya vites fark etmeksizin gaz pedalına her yüklendiğinizde çok seri ve net cevaplar veren E 63 S 4MATIC+, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 3,4 saniyede tamamlıyor. Aracın 250 km/s ile sınırlandırılan maksimum hızı, AMG sürücü paketiyle 300 km/s’ye kadar çıkabiliyor. Testimize konu olan modelin bir de ‘S’ takısı bulunmayan standart E 63 4MATIC+ modeli bulunuyor. Aynı motora sahip otomobilin gücü 571 beygir. 750 Nm tork değerine sahip araç ‘S’ versiyonundan 40 beygir daha az güce sahip olmasına rağmen 0-100 km/s hızlanmasını 3,5 saniyede tamamlıyor. Yani sadece 0.1 saniye daha yavaş.

Mercedes-AMG E63 S'i tüm detaylarıyla test ettik - 2

Mercedes-AMG verimliliği en üst seviyeye çıkartmak üzere V8 silindirli motoru silindir kapatma özelliğini eklemiş. Daha önce SLK 55 modelinde kullanılan, son derece düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini beraberinde getiren sistem ilk kez turbo beslemeli motorda kullanılıyor. Sistem güç gereksiniminin fazla olmadığı, yavaş ve rölantide gidilen durumlarda iki, üç, beş ve sekiz numaralı silindirleri devreden çıkartıyor. Böylece araç dört silindirli motora sahip bir otomobil gibi davranıyor ve yakıt tüketimini düşürmeye başlıyor. Mercedes-AMG E-63 S’in yakıt tüketim verisi de sistemin başarıyla çalıştığını kanıtlıyor. Şöyle ki; aracın fabrika verisi karma kullanım ortalaması 8,8 litre. Yaklaşık 300 kilometrelik yolculuk sırasında en üst devirlerde, aracı zorlayarak tamamladığımız rotanın sonucunda yaklaşık 13 litrelik yakıt tüketim verisine ulaştık. 612 beygirlik bir araç için mükemmel bir veri diyebiliriz.

Mercedes-AMG E63 S'i tüm detaylarıyla test ettik - 3

YENİLENEN 4MATIC + VE AMG ŞANZIMAN

Çok hızlı araçlarda gücü yere vermek her zaman en önemli konudur. Kalkışlarda ve limitler zorlandığında tutunmada yaşanacak problemler sürüş keyfini de, güvenliğini de tehdit eder. Bu nedenle marka aracı sadece dört tekerlekten çekiş sistemi ‘AMG Performance 4MATIC+’ ile satışa sunuyor. Tamamen yeni olan sistem, ilk kez kullanılan tam değişken ön ve arka aks tork dağılımıyla her tür yol koşulunda etkileyici bir sürüş dengesi ile sürüş güvenliği sunuyor. Güç dağılımını anlık olarak ayarlayan AMG Performance 4MATIC+, sert kalkışlarda aracın tekerleklerinde güç kaybına izin vermiyor. Bu nedenle gaz pedalına yüklendiğinizde ok gibi fırlayan, yüksek hızlarla girilen virajlarda hiç tedirgin etmeyen bir aracın direksiyonunda oturduğunuzu hissediyorsunuz.

Mercedes-AMG E63 S'i tüm detaylarıyla test ettik - 4

Otomobilin sürüş keyfini artıran önemli yeniliklerden biri şanzıman. ‘AMG SPEEDSHIFT MCT’ 9 ileri oranlı spor şanzıman yeni E 63 4MATIC+ ve E 63 S 4MATIC+ modellerinde kullanılmak üzere yazılım ve donanım bakımından yenilenmiş. Özel olarak geliştirilen yazılım vites geçişlerini hızlandırırken, birden fazla vites küçültebilme yeteneğini de veriyor. Tork konvertörünün yerine ilk kez kullanılan ıslak kavrama ağırlık avantajı sağlarken sistemin gaz pedalı emirlerine çok daha hızlı ve net cevap vermesini sağlıyor. Henüz satış fiyatı belli olmayan Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ ve E 63 S 4MATIC+ Ocak 2017’den itibaren sipariş verilebilecek. Araçlar Mart 2017 itibariyle pazara sunulacak.

TEST VE YAZI: ONUR AKÇAY

TEKNİK ÖZELLİKLER

Mercedes-AMG E63S

612hp – 4.0 litre
850nm tork
Karma yakıt tüketimi: 8.8 litre
0-100 km/s : 3.4 saniye
Maksimum hız: 300 km/s

Sayfa Yükleniyor...