SPORTEC SPR1 T80

Çok hızlı bir otomobil.

SPORTEC SPR1 T80

SPR1 T80 Porsche 997 üzerine kurulmuş olsa da, iki otomobil yarıştırıldığı takdirde devasa arka kanada sahip T80 kesinlikle fabrika çıkışı otomobile fark atacaktır. SPORTEC, 3.6 litrelik çift turbolu boksör tip altı silindirli motoru modifiye etmiş ve yaklaşık 858 bg gibi müthiş bir gücü yakalamış. Maksimum tork 4800 devir/dk.’da 870 Nm ve 6 vitesli mekanik vites kutusu vasıtasıyla dört tekerleğe birden dağıtılıyor.

SPORTEC SPR1 T80  - 1

Kilitli diferansiyel içeren kalkış kontrol sistemi tam olarak kullanıldığı zaman otomobil 0’dan 100 km/s’ye tam 3 saniyede çıkabiliyor ve 300 km/s’ye yalnızca 18.9 saniyede erişebiliyor. Azami hızı da 380 km/s’den fazla. Bu performans ölçümleri, Google Earth'den bakıldığında kocaman bir halka şeklinde gözüken, İtalya’daki Nardo pistinde elde edildi.

SPORTEC SPR1 T80  - 2

Aracın dışındaki farklılıklar 20 inçlik alaşım jantları (önde 255/30R20, arkada 345/25/ZR20 lastikler), karbon fiber arka kanadı ve yolda kullanılması yasak olan, motor sporlarına yönelik bir egzoz sistemini içeriyor.

SPORTEC SPR1 T80  - 3

Kabinde ise hem biraz konfor hemde yarış otomobillerinden alıntılar var; elektrikli pencereler, uzaktan kumandalı merkezi kilit, ısıtmalı arka cam, güvenlik koruma kafesi içindeki çıkarılabilir arka çapraz bağlantı, spor koltuklar ve tamamen Deri/Alcantara ile kaplı iç yüzeyler. Firma fazlasını isteyenler için uydu navigasyon sistemi, çok işlevli bir direksiyon simidi, hi-fi ses sistemi, klima ve tamamen özelleştirilebilen iç kısım sunuyor. Otomobile seçilen pakete bağlı olarak aktif süspansiyon ve ayarlanabilir arka spoiler da eklenebiliyor.

Sayfa Yükleniyor...