ABD Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) bilgisayar kontrolündeki araçtaki bir sürücü için ne tür kokpit kontrollerinin uygun olacağını belirlemek amacıyla bir araştırma projesi başlattı.

İlişkili Haberler


NHTSA’nın kaza önleme ve elektronik kontrol araştırma müdürü Tim Johnson kuruluşun, Virginia eyaletinin Blacksburg kentindeki Virginia Tech Üniversitesi ile beraber 1.75 milyon dolarlık bir araştırma projesi yürüteceğini söyledi.

Araştırmacılar bir sürücünün sürüş işini bilgisayara bırakmasına, sonra bilgisayar beklenmedik bir olay nedeniyle doğru işlemez hale gelirse, güvenle aracın kontrolünü almasına imkan tanıyacak kontroller tasarlamak istiyorlar.

Johnson SAE International sponsorluğundaki SAE Convergence 2012 konferansında yaptığı açıklamada, “Şu anda başladığımız iş bu. Bu konuya büyük bir öncelik veriyoruz. Sorunu çözmeye çalışıyoruz” dedi.

Bazı otomobil üreticileri sürücüsüz otomobillerle denemeler yaptılar. Google'ın radarla yönlendirilen bir Toyota Prius yapmasının ve ABD'de eyalet yasama meclislerinin halka açık yollarda sürücüsüz otomobillere izin vermesi için lobi faaliyetlerinde bulunmasının ardından araştırmaların temposu hızlandı.

Geçen Ay California Yasama Meclisi bu tür araçlar için güvenlik ve performans standartlarının oluşturulmasına yönelik bir yasayı kabul etti.

Ardından Google’ın kurucusu Sergey Brin, şirketinin on yıl içinde sürücüsüz otomobilleri halka sunacağını söyledi. Ama SAE konferansındaki panel katılımcıları, üretime hazır sürücüsüz bir araç geliştirmenin muhtemelen daha uzun süreceğini söylediler.

Tedarikçi Continental AG’nin Kuzey Amerika mühendislik sistemleri müdürü Christian Schumacher, “Öngörülür gelecekte otonom bir otomobil çıkmasını beklemiyoruz” dedi.

Continental sürücüsüz bir Volkswagen Passat’ı yollarda test etti ve bir dizi otomobil yapımcısı da (Ford, General Motors, Mercedes-Benz, Volvo, Audi ve BMW) düşük hızlarda ve sıkışık trafikte kendi kendilerini yönlendirebilen araçlar geliştiriyorlar.

Ama bu tür sistemler sürücünün sürüş koşullarının aniden değişmesi ihtimaline karşı tetikte kalmasını gerektiriyor.

Otomobil üreticileri, henüz sürücünün direksiyon başında şekerleme yapmasına yetecek kadar güvenilir bir sürücüsüz otomobil tasarlamanın yolunu bulabilmiş değiller.

NHTSA’dan Johnson, bir robotik sürücünün “bir insandan çok daha iyi olması gerekeceğini” söyledi. O kadar iyi bir araç da henüz tasarlanamadı.