Sürücüsüz sürüş

Volkswagen “Geçici Otomatik Pilot”u tanıttı.

Sürücüsüz sürüş

AB’nin HAVEit (Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport – Zeki Ulaşım için Otomatik Araçlar) isimli projesinin son sunumunda Volkswagen Grubu Araştırma Yetkili Müdürü Prof. Dr. Jürgen Leohold Volkswagen’in “Geçici Otomatik Pilot” sistemini tanıttı.


Sistem ile otomobil yollarda sürücünün gözetiminde yarı otomatik olarak saatte 130 kilometreye kadar hızlarda yol alabiliyor.

Bu sistem günümüzün yardım sistemleriyle tam otomatik sürüş vizyonu arasında bir bağ teşkil ediyor.

Leohold, HAVEit araştırma projesinin İsveç’in Boras şehrinde yapılan tanıtımında, “En önemlisi, bugün kazasız otomobil kullanımına giden yolda önemli bir kilometre taşına ulaştık,” dedi.

Geçici Otomatik Pilot (TAP) sistemi, yarı otomatik fonksiyonları, yani sürücünün gözetimindeki, adaptif seyir kontrolü (ACC) ve şeritte kalma sistemi gibi diğer sürücü yardım sistemlerini tek bir çatı altında topluyor.

Leohold, “Yine de, sürücü her zaman sürüş sorumluluğunu koruyor ve kontrolü elinde tutuyor. Sürücü, sistemi istediği zaman geçersiz kılabiliyor veya devreden çıkarabiliyor ve sürekli olarak onu izlemesi gerekiyor" diye sözlerini sürdürdü.

Sistem ile dikkatsiz, dalgın sürücülerin yaptığı sürüş hatalarından kaynaklanan kazaların önlenmesi amaçlanıyor.

Yarı otomatik sürüş modunda (kısaca Pilot Modu) TAP öndeki araçla güvenli bir mesafeyi koruyor, sürücünün seçtiği bir hızda seyrediyor, viraja yaklaşırken hızı gerektiği gibi azaltıyor ve aracın şerit çizgilerine göre merkezi konumunu koruyor.

Sistem aynı zamanda sollama kurallarına ve hız sınırlarına da riayet ediyor.

Trafik sıkışıklıklarındaki durma ve harekete geçme manevraları da otomatikleştirilmiş.

TAP ile otoyollarda saatte 130 kilometreye kadar hızlarda yol almak mümkün.

Yine de sürücülerin güvenlik açısından kritik durumlarda anında müdahale edebilmek için dikkatlerini yola vermeleri gerekiyor.

Sayfa Yükleniyor...