İngiltere’nin CAR Online dergisine konuşan, geliştirme bölümü başkanı Klaus Draeger, bu işbirliği sayesinde tutumluluğun %5 artacağını söyledi. Bu şu anki EfficientDynamics teknolojilerinin birleşiminden daha fazla tasarruf edilmesi anlamına geliyor. Bu teknolojiler şu anda fren enerji yenilemesi (frenin alternatör gibi çalıştığı teknoloji) ve durma-başlatma tekniği (örneğin aracın kırmızı ışıkta durduğunda motorunu da durdurması) gibi özellikleri içeriyor. Aynı zamanda EfficientDynamics, 2012 ve 2015 AB Yönetmelikleri ile de uyumlu.

NASA sisteminin çalışmasını basite indirgeyerek ifade etmek gerekirse, prensipte uydulara güç sağlayan örneklerine benzeyen, termoelektrik jeneratörler ya da TEG’ler radyoaktif metaller arasındaki ısı farklarını kullanarak elektrik üretiyorlar. BMW bir prototipin egzoz sistemine bir TEG takarak 200 kW güç elde etmeyi başardı. Bu içten yanmanın oluşturduğu ısının bir kısmının elektrik enerjisine dönüştürülmesi anlamına geliyor.

Prototip ekipmanlar şimdiden testlere tabi tutulmaya başladı. BMW, seri üretimli otomobillerin önümüzdeki beş yıl içinde, gerekli ekipmana sahip olacağını ifade ediyor. Sistemlerin daha da iyi çalışmasını sağlamak için BMW, seri üretimli otomobillerine yeni 7 vitesli çift debriyajlı vites kutusu yerine yeni 8 vitesli otomatik şanzımanı da ekliyor.