Toyota ‘geri çağırma’dan etkilenmedi

Toyota geçtiğimiz aylarda çok sayıda otomobili geri çağırmasına rağmen dünyanın en değerli otomobil markası unvanını yeniden ele geçirdi.

Toyota ‘geri çağırma’dan etkilenmedi

Dünyanın en değerli markalarının yıllık sıralamasını içeren BrandZ Top 100 listesinde Toyota’nın marka değeri yüzde 11 artarak otomotiv kategorisinde geçen yılın birincisi BMW’yi geride bıraktı ve 24,2 milyar dolara çıktı.


Araştırma sonuçları Millward Brown tarafından derlendi.

Millward Brown’ın küresel marka müdürü Peter Walshe, Toyota’nın otomobillerini geri çağırmasının tüketicilerin otomobil yapımcısına güvenine zarar vermediğini söyledi.

Walshe, “Toyota geri çağırma olayından önce son derece güvenilen bir şirketti ve şirketin duyarlı tepki vermesi ile toparlayacağını biliyorduk, ki öyle oldu. Bu şirketin esnekliğini gösteriyor” dedi.

Toyota 2006’dan 2009’a kadar aralıksız en değerli otomobil markası olmuştu.

Mercedes-Benz marka değerini yüzde 12 artırarak Honda’yı geçti; otomotiv kategorisinde 3. sıraya yerleşti.

Walshe Nissan’ın marka değerinin yüzde 17 yükselmesinde Leaf elektrikli otomobilinin yarattığı ‘fısıltı pazarlaması’nın da rolü olduğunu söyledi; “Nissan kendini çevre dostu otomotivde bir lider olarak konumlandırıyor ve bu duruşunun karşılığını alıyor. Ayrıca çoğu pazarda meydan okuyan bir marka olduğunun farkına vardı, bu yüzden yeni modeller açısından farklı şeyler deniyor.”

2011’in Top 100 listesinin en üst sırasında 153 milyar dolarlık marka değeriyle Apple var. Apple bu sene geçen senenin birincisi, 111 milyar dolarlık marka değerine sahip Google’ı geçerek tepeye yerleşti.

Millward Brown, dünya çapında 1 milyonu aşkın tüketiciyle yaptığı görüşmelere ve her şirketin Bloomberg ve Datamonitor tarafından açıklanan verilerine dayalı olarak, mali ve ticari performansına dair analizler yaparak marka değerini ölçüyor.

Sayfa Yükleniyor...