Üreticilerin emisyon testleriyle ilgili kuşkular

Avrupa Komisyonu, otomobil üreticilerini, resmi emisyonları daha iyi sonuçlar elde etmek için manipüle etmekle suçladı.

Üreticilerin emisyon testleriyle ilgili kuşkular

üreticileri, araçlarını gerçekte sahip olduklarından daha düşük emisyon değerlerine sahipmiş gibi göstermek için resmi test yöntemlerini manipüle etmekle suçlandılar.


Avrupa Komisyonu’nun yayınladığı bir raporda, üreticilerin test yöntemlerinde oynama yaparak gerçek dünya sürüş koşullarına göre, yüzde 11 daha düşük CO2 değerleri elde etmiş olabilecekleri iddia ediliyor.

Rapor test yönteminde daha düşük bir emisyon değeri elde etmek amacıyla yuvarlanma direncini ve yakıt ekonomisini optimize etmek için, daha küçük tekerlekler kullanmak gibi bir dizi oynama yapıldığını iddia ediyor. Raporda hibrit otomobilleri tamamen şarj edilmiş pille test etmenin de daha düşük emisyon ölçümüne neden olduğu belirtildi.

Rapor ayrıca üreticilerin araçlarını test etmek için kendi test pistlerini değil hep İspanya’daki aynı pisti kullandıklarını, çünkü bu pistin aşağıya doğru eğim, ortam koşulları ve minimum aerodinamik direnç gibi, boş viteste veya düşük gaz yükü ile seyir verilerini test etmek için, optimum koşullara sahip olduğunu belirtiyor.

Raporun endüstri üzerinde yansımaları olabilir, zira düzenlemelerin uyumsuzluklara imkân tanıdığı noktalara dikkat çekiliyor; testlerin iki ayrı yönde gerçekleştirilmesi gerektiği halde, bunların aynı yol üzerinde olmasının şart koşulmadığı belirtiliyor.

Üreticilerin aynı zamanda otomobillerini testler öncesi hazırlayarak belirli bileşenlerin tamamen ısınmasını temin ettikleri ve aracın direncini düşürmek için gövde parçaları arasındaki boşlukları bantla kapladıkları belirlendi.

Rapor özel bir üreticiden bahsetmese de bu taktiklerin endüstri çapında kullanıldığını söylüyor.

Sayfa Yükleniyor...