Ürün yelpazesini genişletecek

Jeep dünya çapındaki büyümesi kapsamında ürün yelpazesini genişletecek.

Ürün yelpazesini genişletecek

62 yaşındaki Jeep markası yakında milyarlarca dolara mal olacak kapsamlı bir revizyondan geçirilecek.


Bu revizyon ürün yelpazesinin genişletilmesini, markanın yurtdışı varlığının arttırılmasını ve Jeep’in ve ABD’li ana şirket Chrysler’in ürün yelpazelerinin İtalyan şirketi Fiat’a daha da sıkı bir şekilde bağlanmasını içeriyor.

Reuters’in haberine göre 2009’da ABD’li otomobil üreticisi Chrysler’in yönetimini devralan Fiat, Jeep ürün yelpazesini 2016’ya kadar dört modelden en az altı modele çıkaracak.

Chrysler ve Fiat’ın gelecekteki ürün programlarına aşina olan otomotiv endüstrisindeki iki kaynağa göre, gelecekte çıkacak bu Jeep modellerinin en az üçü Fiat platformlarını temel alacak ve bazıları da Fiat’ın ve üst seviye Avrupalı markalar Alfa Romeo ve Maserati’nin kardeş modelleriyle aynı destekleyici unsurları kullanacak.

Jeep’i İtalyan otomobil üreticisinin çekirdek dünya markalarından biri yapmayı amaçlayan dört yıllık revizyonu, Fiat’ın İcra Kurulu Başkanı Sergio Marchionne yürütüyor.

Bu revizyon Jeep markasını yükseltmeye yönelik girişimlerin açık ara en iddialısı.

Köklerini 2. Dünya Savaşı’ndaki unutulmaz askeri araçtan alan Jeep, 62 yılda, Fransız otomobil üreticisi Renault ve Alman otomobil üreticisi Daimler de dâhil olmak üzere birçok şirketin eline geçti.

Danışmanlık şirketi AutoHarvest’ın başkanı ve tecrübeli bir endüstri analisti olan David Cole, “Jeep muhtemelen Fiat’ın markaları arasında dünya çapında en büyük üne sahip olanı – ama hiç gerçek anlamda geliştirilmedi” dedi.

Marchionne’nin idaresi altında bu durum değişmeye başladı.

Marchionne bir yandan Fiat ve Chrysler ürün yelpazelerinin daha fazla entegre olması için çalışırken, diğer yandan da Jeep’e özel ilgi gösteriyor ve büyük yatırım yapıyor.

Sayfa Yükleniyor...