Volkswagen’in 1.4 litrelik TSI Twincharger motoru ikinci yıl üst üste Uluslararası Yılın Motoru Ödülü’nü kazandı

Fiat’ın 1.4 litrelik MultiAir turbo motoru Yılın Yeni Motoru seçildi.

Volkswagen’in 1.4 litrelik TSI Twincharger motoru ikinci yıl üst üste Uluslararası Yılın Motoru Ödülü’nü kazandı

72 üyeli panel, motorun küçük kapasitesine rağmen hem turbo beslemeyi, hem de kompresör beslemeyi zekice kullanarak 180 bg üretmesinden etkilenmiş. IEOTYA’nın başkan yardımcısı Dean Slavnich’e göre “VW’nin hünerli 1.4 litrelik Twincharger’ının hala hakemler tarafından bugün dünyada satılan en iyi motor olarak görülmesi bu son derece rafine trend belirleyici güç kaynağının sınıfını ortaya koyuyor,” dedi.


Fiat’ın 1.4 litrelik MultiAir Turbo’su (Alfa Romeo MiTo / Giulietta’dan) Yılın Yeni Motoru ödülünü kazandı. Hakemler bu motoru Ferrari’nin 4.5 litrelik V8’inden (458 Italia’dan) ve BMW’nin 4.4 litrelik V8’inden (X5 M / X6 M’den) daha üst sıraya koydu.

Sınıfa özel ödüller de Mercedes-Benz AMG’nin 6.3 litrelik V8’ine, BMW’nin 4.0 litrelik V8’ine (M3’ten), BMW’nin 3.0 litrelik çift turbolu motoruna, Audi’nin 2.5 litrelik beş silindirli turbo motoruna (TT-RS’den), BMW’nin 2.0 litrelik çift turbolu dizel motoruna, BMW-PSA’nın 1.6 litrelik turbo motoruna (Mini Cooper S / Peugeot 207’den), Toyota’nın 1.0 litrelik üç silindirli motoruna (iQ’dan) ve yine Toyota’nın Prius’ta kullandığı hibritleştirilmiş 1.8 litrelik motoruna verildi.

Sayfa Yükleniyor...