Bu konseptlerden ilki C30 Electric’i temel alıyor ve 60 bg’lik üç silindirli bir benzinli motor, küçük bir jeneratör ve 111 bg’lik bir elektrikli motor içeriyor.

İlişkili Haberler


Bu tertibat ile donatılmış otomobil yalnızca elektrik gücüyle 110 km, benzinli motor yardımıyla da 1110 km’ye kadar gidebiliyor.

Benzer biçimde, ikinci konsept de C30 Electric’I temel alıyor, ama daha güçlü 190 bg’lik turbo beslemeli bir üç silindirli motor kullanıyor.

Bu motor öncelikli olarak altı vitesli bir otomatik şanzıman vasıtasıyla arka tekerleklere güç aktarıyor, ama şehir trafiğinde yakıt tasarrufunu arttırmak için 111 bg’lik bir elektrikli motor kullanılıyor. 301 bg kombine çıkış sayesinde araç 0’dan 100 km/s hıza altı saniyeden kısa sürede çıkabiliyor ve toplamda yaklaşık 1075 km yol alabiliyor.

Son olarak, üçüncü konsept V60’ı temel alacak ve 190 bg’lik turbo beslemeli üç silindirli benzinli motora, 111 bg’lik elektrikli motora, bir jeneratöre ve iki aşamalı otomatik şanzımana sahip olacak.

50 km/s’nin altındaki hızlarda araç sadece elektrikli motordan güç alacak. Daha yüksek hızlarda benzinli motor devreye girerek ön tekerleklere güç aktaracak (ayrıca gerektiği zaman bataryayı şarj edecek).

V60 böylece toplamda 1050 km’ye kadar gidebilecek.

Volvo’nun Aktarma Organları Mühendisliğinden sorumlu Başkan Yardımcısı, “Bu hamle elektrikli otomobillere odaklanmamıza yeni bir boyut getirecek. Batarya maliyeti ve büyüklüğü nedeniyle tamamen elektrikli otomobiller hâlâ sınırlı bir menzile sahip. Menzil Genişletme sayesinde elektrikli otomobilin fiili menzili bin kilometre artıyor buna karşılık karbon dioksit emisyonları 50 gr/km’nin altında kalıyor” dedi.