Uzun vadede dünyanın en büyük otomobil üreticisi olmayı hedefleyen ve bu kapsamda Avrupa’daki krizin ötesine bakan Volkswagen’in yeni araçlar ve fabrikalara yapmayı planladığı yatırımı arttırması bekleniyor.

İlişkili Haberler


Birçok marka içeren grup, Avrupa’daki krizden rakipleri PSA/Peugeot-Citroen ve Fiat’a göre daha az etkilenmiş olsa da, grubun amacına ulaşmak için gereken parayı bulması giderek zorlaşıyor ve yeni ürünler geliştirmesi gerektiği için kısa vadeli harcamaları sıkı bir şekilde kontrol altında tutması gerekiyor.

WV’nin 20 üyeli denetim kurulu Cuma günü 2013-2017 yılları için yeni harcama hedeflerini kabul edecek.

Analistler şirketin önümüzdeki beş yıl boyunca 12 markası için yapacağı harcamayı bir yıl önce 2012-2016 dönemi için belirlenen 62,4 milyar avroya (144,5 milyar lira) göre yüzde 12 arttırarak 70 milyar avroya (162 milyar dolar) çıkarmasının beklendiğini söylediler.

Bu rekor bir değer olacak, ama aynı zamanda bir yavaşlama anlamına gelecek – harcama hedefi 2011-2015 dönemi için 51,6 milyar avro (119,5 milyar lira) olan hedef yüzde 20,9 arttırılarak 62,4 milyar avroya çıkarılmıştı.

VW’nin Audi bölümünün iş gücü biriminin lideri ve VW’nin denetim kurulu üyesi Peter Mosch, Reuters’a yaptığı açıklamada, “böyle zor zamanlarda masrafları kısma baskısı kesinlikle artıyor, ama genişleme hedeflerimize ulaşmak için harcamaya devam etmeliyiz” dedi.

VW ürünlere ve teknolojilere yaptığı yatırımları arttırarak kötü durumdaki rakipleri PSA ve Fiat ile arasındaki farkı açabilir. Küçülen Avrupa pazarındaki yüksek sabit masraflarla boğuşan PSA ve Fiat, araç programlarını, motor teknolojilerini ve platform revizyonlarını ya yavaşlattılar, ya da tamamen rafa kaldırdılar.

2011’de dünya çapında 8,27 milyon adet araç satan VW Grubu, 9,05 milyon adet satan GM’nin arkasında ve 7,95 milyon adet satan Toyota’nın önünde ikinci sırada.