VW Grubu’nun üç yeni roadsteri

Grup ortak altyapıyı paylaşan VW, Audi ve Porsche roadsterlerini nasıl farklılaştıracak?

VW Grubu’nun üç yeni roadsteri

Yakında çıkacak Audi, Porsche ve Volkswagen roadsterleri ortadan motorlu bir platformu paylaştıkları, ortak bir arka tekerlekten itişli temele sahip oldukları ve aynı elektriksel mimariyi kullandıkları halde çok farklı müşteri kitlelerine hitap edecek şekilde tasarlandılar.


Her otomobilin kendine özgü bir dış tasarımı olacak.

Audi E-tron Spyder konseptinin teknolojik görünümünden izler taşıyacak, yani güncel, yeni hatlara sahip olacak. Aynı hatlar yeni nesil R8’in de şablonunu oluşturacak.

Buna karşılık Porsche 1953’te piyasaya sürülmüş ikonik 550 Spyder’ı temel alacak. Şirket içi kaynaklar yeni giriş seviyesi otomobili ‘550’ adıyla anıyorlar. Bu rakamla sonraki nesillerde Porsche’ye “yarışlar kazanan marka” unvanını elde etmesini sağlayan otomobile atıfta bulunulduğu çok açık.

Yüksek hacimli bir otomobil üreticisi olan Volkswagen’ın konumlandırmasına uygun olarak, yeni otomobil mevcut ürün yelpazesinden ilham alan bir tarza sahip olacak.

Bu tarzın ön izlemesi 2009’da Detroit’te tanıtılan BlueSport konseptiyle sunulmuştu.

Üç otomobilin iç kısımları da farklı olacak; her biri yakın zamanda çıkmış diğer Audi, Porsche ve Volkswagen modellerinde bulunan gösterge paneli mimarilerini ve şekillerini yansıtacak.

Audi, Porsche ve VW’nin Q7, Cayenne ve Touareg SUV’larının kabinlerini farklılaştırırken yaptığı gibi, ana gösterge paneli ve kadranlar gibi önemli parçalar benzersiz olacak, hatta önemsiz düğme mekanizmalarının bile modele özgü olması bekleniyor.

Fakat yeni Audi, Porsche ve Volkswagen roadsterleri farklı karakterlere büründürmek için gösterilen çabanın en önemli kısmı araçların motorlarına odaklanıyor.

Audi’de turbo beslemeli, 2.0 litrelik dört silindirli ve 2.5 litrelik beş silindirli motorlar kullanılırken, Porsche’de yeni turbo beslemeli 2.0 litrelik boksör dört silindirli bir güç kaynağı kullanılması planlanıyor. Bu motor şu anda şirketin Weissach araştırma ve geliştirme üssünde geliştiriliyor.

Porsche mühendisleri bu boksör dört silindirli modeller için bir dizi farklı güç çıkışı üzerinde çalışıyor: En güçlü çift turbo beslemeli versiyonun 380 beygir güç üreteceği iddia ediliyor.

Volkswagen’in marka konumuna ve müşteri tabanına uygun olarak en ekonomik motorları sunması planlanıyor. BlueSport’taki giriş seviyesi motorun 170 beygir güç üreten turbo beslemeli, 1.5 litrelik, dört silindirli bir motor olması bekleniyor.

Fiyatlandırma yapısı da üç markanın konumunu yansıtacak. Audi’nin eskiden BMW Z3’ün bulunduğu bölgede yer alması, Porsche’nin yakında çıkacak daha büyük Boxster’in altında konumlanması ve VW’nin segmentin fiyat/performans oranı en beğenilen Mazda MX-5’i hedef alması bekleniyor.

Sayfa Yükleniyor...