Aracınızın kullanım kılavuzunda yazan benzin sarfiyatı verileri, gerçek hayattakinden farklı olabilir. Örneğin Avrupa Birliğine üye ülkelerden birinden aldığınız bir otomobilin yakıt sarfiyatı verileri İstanbul trafiği ortalamasının altında olabilir.

İlişkili Haberler


Aracınızı çok yavaşta kaldırmak iyi bir tasarruf yöntemi değildir ve bu diğer sürücüleri rahatsız edecektir. Normal bir şekilde kalkıp hızlanın ve aracın kaldıracağı, mümkün olan en üst vitese atın.

Aracın sürerken motor devrini dakikada 2000 ila 3000 arasında tutun. Yeni otomobillerin akıllı şanzımanlarının hemen hemen hepsi, motor yükte değilse vitesi uygun olan en üst vitese geçirir.

Örneğin kırmızı ışıkta, bir dakikadan uzun bekleyeceğiniz zaman motoru durdurun. Yeni bir çok otomobilde 'start-stop' denilen bu teknoloji tasarruf ve çevreyi korumak için kullanılıyor

Her zaman kullandığınız yolların alternatifine bakın. Eğer biraz daha uzun ama daha az dur kalk yapacağınız bir yol bulursanız, tasarruf edebilirsiniz.

Camları ve açılır tavanı kapalı tutun. Aracın paraşüt gibi havaya tutmasına engel olun.

Lastiklerinizin doğru basınçta olmasına kesinlikle dikkat edin. Çoğu otomobilde yakıt deposu kapağında veya sürücü kapı eşiğinde, yüke ve hıza göre olması gereken değer yazar. Hava direnci ve sürtünmeyi arttıran düşük lastik basıncı benzin sarfiyatını arttır.

Müzik sistemindeki amfi, buğu önleyici ve klima benzin sarfiyatını arttırır.

Kurumlu ve yağı eski bir motor benzin sarfiyatını arttırır.

Arabanızın hava filtresini düzenli değişimine dikkat edin; zor nefes alan bir otomobil benzini daha çok yakar.

Orjinalinin dışında buji kullanmayın.

Sert hızlanmalardan kaçının, sabit bir tempo ile sürün, mümkünse hız sabitleyici kullanın.