Yeni Audi A8 2010'un ilk çeyreğinde satışa sunuluyor

Otomobilin Audi Uzay Çatı (ASF) adındaki alüminyum gövdesi, benzer bir çelik yapıya göre yaklaşık %40 daha az ağırlığa sahip.

Yeni Audi A8 2010'un ilk çeyreğinde satışa sunuluyor

Yeni otomobilde bütün motorların gücü ve torku artmış, yakıt tüketimleri ise geri kazanım sistemi ve yenilikçi ısı yönetimi gibi zeki verimlilik teknolojileri sayesinde önemli ölçüde, yani % 22’ye kadar azalmış.


Yeni Audi A8 2010'un ilk çeyreğinde satışa sunuluyor - 1

Audi, A8'de kullanılan teknolojinik sistemlerin kolay kullanılabilir olmasına dikkat etmiş. MMI (Çoklu Ortam Arayüzü) dokunmatik sistemi, navigasyon sistemiyle birleştiğinde sürücünün birçok fonksiyonu kolay kontrol etmesini sağlıyor; örneğin ekrandaki harfler parmakla izlenerek navigasyon varış yeri girilebiliyor.

Yeni Audi A8 2010'un ilk çeyreğinde satışa sunuluyor - 2 Multi Media Interface - MMI ve vites kolu dikkat çekici.

Ayrıca MMI navigasyonu gelişmiş sürücü yardım ve güvenlik sistemleriyle iletişim kuruyor. Navigasyon, verilerden ilerideki yolu okuyor ve bu bilgiyi otomatik şanzımana, farlara ve kapsamlı bir şekilde gözden geçirilmiş, durdurma ve gitme fonksiyonuna sahip adaptif seyir kontrolüne gönderiyor.

Yeni Audi A8 2010'un ilk çeyreğinde satışa sunuluyor - 3 Otomobilin içindeki konfor yeni ortam aydınlatmasından lüks ayarlanabilir koltuklara varıncaya kadar birinci sınıf.

Bu sistemlerin geliştirilmiş zekası, karmaşık senaryoları tanımalarına ve sürücüyü desteklemek için ileriye yönelik kararlar almalarına imkan tanıyor. Yeni Audi A8 önceden algılamalı güvenlik sistemi ile birçok durumda kazaları ve sonuçlarını hafifletmek için tasarlanmış. Aracın diğer güvenlik özellikleri arasında yayaları haber veren gece görüş yardımcısı ve yoldaki hız sınırını hatırlatan gösterge bulunuyor.



Yeni A8 başlangıçta iki motor seçeneğiyle, 372 bg üreten 4.2 litrelik FSI ile ve 350 bg üreten 4.2 litrelik bir TDI ile sunulacak. Kısa bir süre sonra tamamen yeni bir tasarıma sahip, 250 bg üreten 3.0 litrelik üçüncü bir TDI motor seçeneği eklenecek. Daha sonra ise bu 3.0 litrelik TDI’nin ikinci bir versiyonu da sunulacak. Bu versiyon 204 bg üreten, önden çekiş model olacak ve AB sürüş döngüsünde 100 km’de yalnızca 6.0 litre yakıt tüketecek. Bu da km başına 159 gram CO2 emisyon oranına karşılık geliyor ki bu şu ana dek lüks segmentte görülmemiş bir değer.

Yeni Audi A8 2010'un ilk çeyreğinde satışa sunuluyor - 4 Yeni tamamen LED ön farlar yeni A8’e özel.

Standart yeni şanzımanlar verimin arttırılmasında da önemli bir rol oynuyor – 8 vitesli tiptronic şanzıman sekiz farklı oranı ile motor devir aralığının en verimli şekilde kullanılmasını sağlıyor. Tamamen elektronik olan şanzıman, şık bir vites kolundan veya direksiyon simidinden kontrol edilebiliyor. Sürekli dört tekerlek çekiş sistemi quattro kendine özgü bir sportifliğe ve arkadan itiş karakterine sahip olacak şekilde tasarlanmış. Spor diferansiyel istendiğinde kuvvetleri dinamik olarak arka tekerlekler arasında paylaştırıyor; bu özellik A8 4.2 TDI modelinde standart.

AUDI AG’nin Yönetim Kurulu Başkanı Rupert Stadler yeni otomobilleri için “Yeni Audi A8 bu segmentteki en sportif sedan. Araç çok sayıda fonksiyonu yeni ve zeki bir şekilde birleştiriyor. İç kısmının biçimsel öğeleri ve bıraktığı izlenim bakımından da rakipsiz.” dedi.

Sayfa Yükleniyor...