Yeni BMW M5

Münihli üretici ilk kez ikonik 4 kapılı süper otomobilinde turbo beslemeli motor kullandı.

Yeni BMW M5

Kasa kodlarken E yerine F harfini de kullanmaya başlayan BMW, F10 kasa kodlu yeni 5 serisinin en güçlü modeli M5’in konsept versiyonunu Şanghay Fuarı’nda tanıtacak. Eylül ayında, bu konsept versiyonun üretim versiyonu Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenecek.


BMW yeni, beşinci nesil M5’de beklendiği gibi 4.4 litre hacminde çift turbo beslemeli V8 motoru kullandı. S63 kod adlı 555 beygir 680 Nm üreten bu motor ilk kez X6 M ve X5 M modellerinde kullanıldı. Motor yeni M5’de revize edilmiş egzoz ve emme manifoldu ile daha hızlı gaz tepkisine sahip olacak.

Önceki M5 modelinde kullanılan, 5 litre hacminde 507 beygir gücündeki atmosferik emişli V10 motor sadece 7 yıl markanın motor yelpazesini donattı.

Yeni BMW M5 - 1

BMW M’nin Ar&Ge başkanı Albert Biermann “Daha iyi yakıt verimliliği ve düşük emisyon ile, turbo besleme daha fazla güç ve performans sunuyor” dedi.

Audi, Mercedes-Benz ve BMW’nin üst modellerinde olduğu gibi yeni M5’in azami hızı 250 km/s ile sınırlı olacak. Ancak sınırlama olmasa aracın azami hızı teorik olarak 300 km/s’nin üzerinde.

BMW, durdurma-çalıştırma, fren ile enerji geri kazanımı ve devre dışı kalan alternatör gibi teknolojiler ile yeni M5’in önceki V10 modele göre yüzde 25 daha ekonomik olacağını iddia ediyor.

Araçtaki bir başka yenilik ise Getrag marka çift kavramalı 7 vitesli otomatik şanzıman.

Ar&Ge başkanı Biermann “M modelleri içinde gelecekte 4 çeker sürpriz versiyonlar olacak” diyerek M5’in 4 çeker versiyonun olabileceğinin sinyalini verdi. Önemli bir Pazar olan Amerika’da 4 çeker yüksek performanslı Alman otomobillerine talep yüksek.

Ebatları büyümesine rağmen yeni M5’te, alüminyum ve karbon-fiber kullanılması sayesinde ağırlığın, yerini alacağı modele yakın olması bekleniyor.

Sayfa Yükleniyor...