Bu en yeni sonuçlarda yalnızca bir otomobil, Toyota Verso Euro NCAP’ın maksimum beş yıldız derecesini elde etti.

İlişkili Haberler


Euro NCAP 2010’da otomobil üreticilerinin üç güvenlik koruması alanında beş yıldız alabilmeleri için çıtayı yükseltti. Yetişkin Yolcu Koruması ve Çocuk Yolcu Koruması için performans eşikleri sırasıyla %75’ten 80’e ve %70’ten 75’e çıktı. Fakat farkın en fazla hissedildiği alan Yaya Koruması oldu; bu alanda gereken minimum seviye %25’ten %40’a çıkarıldı. Test sonuçlarında en yüksek beş yıldız ödülünü kazanan tek otomobil Toyota Verso oldu; araç bütün alanlarda iyi skorlar aldı ve yaya korumasında %69 gibi saygıdeğer bir skor elde etti.

Çoğu üretici steyşın aile otomobili üretiminde farklı yollar izliyor ve bunların bazıları ticari araç serilerini temel alıyor. Euro NCAP bu tür otomobillerin güvenlik özellikleri ve ekipman donanımı bakımından oldukça zayıf kaldığını ifade ediyor. Citroen’in satışa sunduğu yeni modeli Nemo Multispace’in kökeni doğrudan Nemo ticari araca dayanıyor. Otomobil toplamda üç yıldız elde etti ve Elektronik Stabilite Kontrolü ve Hız Sınırlama Sistemi seçenek olarak sunulmadığı için Güvenlik Yardımı alanında %29 gibi düşük bir skor elde etti. Yetişkin Yolcu Koruması’ndaki düşük skor da perdeli hava yastığının olmamasından ve koltukların kötü "boyun incinmesi" performansından kaynaklanıyor.

Önceki nesil Audi A4’e dayalı bir otomobil olan Seat Exeo toplamda dört yıldız elde etti. Gösterge panosundaki sert parçalar dizler ve kalça kemiklerinin zedelenmesi riskini arttırıyor ve diz hava yastığı da bu riski hafifletmeyi başaramıyor. Fakat otomobil yayaların ve arkadaki çocukların korunması konusunda iyi bir iş çıkarıyor. Nissan Cube genel olarak iyi bir performansa sahip olsa da önden darbe testinde çocuk yolcunun korunmasında başarısız oldu ve bu yüzden de toplamda dört yıldız elde etti.

Kia Venga da dört yıldız aldı. Euro NCAP raporuna göre aracın ön darbe testi sırasında alçak koltuk rayı, sürücü koltuğu emniyet kemerini kısmen kesti; bu öndeki her iki yolcunun da düzgün bir şekilde yerinde tutulmasını tehlikeye sokma potansiyeli taşıyan ciddi bir kusur. Kia çabucak bir çözüm getirdi ve şu anda Euro NCAP’ın bulgularına müdahale etmek için piyasada önlemler alıyor.

Euro NCAP Genel Sekreteri Dr. Michiel van Ratingen şöyle konuştu: “Emniyet kemerinin performansındaki herhangi bir azalma sürücü ve yolcu için ciddi bir risk oluşturmakla kalmıyor, otomobile verilen Euro NCAP derecesinin geçerliliğini de tehlikeye atıyor. Dört yıldızlı derecenin geçerli olması için müşteriler bu değişikliğin yapıldığından emin olmalılar”.