Yeni Mercedes-Benz E63 AMG

AMG yeni E-Sınıfı’nı piyasaya sürdükten kısa bir süre sonra yeni E63 AMG’yi tanıtarak 2009 otomotiv sezonunu açtı.

Yeni Mercedes-Benz E63 AMG

Günlük kullanım için uygun olan bu dinamik sedan, performansı, iddialı yol tutuşu ve yüksek performanslı Roadster SL63 AMG’den alınmış teknolojileri ile dikkat çekiyor.

Yeni Mercedes-Benz E63 AMG tamamen baştan tasarlanmış; elektronik kontrollü amortisörlere sahip AMG RIDE CONTROL spor süspansiyonu, yeni ön aksları ve farklı dış ve iç tasarımıyla kendini diğer Mercedes-Benz E-Sınıfı modellerden ayırt ediyor. Önceki modele göre, yeni Mercedes-Benz E63 AMG’nin yakıt tüketimi neredeyse yüzde 12 azalmış.

Yeni E63 AMG’deki 6.3 litrelik V8 motor 525 beygir gücüne ve 630 Nm’lik bir torka sahip. Araç 0’dan 100 kilometreye 4.5 saniyede ulaşıyor ve 250 km/s’lik (elektronik sınırlamalı) azami hıza sahip.

Yeni Mercedes-Benz E63 AMG - 1

AMG SPEEDSHIFT MCT 7 vitesli spor şanzıman da yakıt tutumluluğuna önemli bir katkıda bulunuyor. Önceki modeldeki tork konvertörünün yerini yağa batırılmış olarak çalışan ıslak bir başlatma debriyajı almış. Bu ünite son derece hızlı ve dinamik bir şekilde ve tork konvertörlü şanzımanlarda tipik olarak görülen kayıplara yol açmaksızın tepki veriyor.

Yeni Mercedes-Benz E63 AMG - 2

Şanzıman dört sürüş moduyla donatılmış: “C” (Kontrollü Verimlilik), “S” (spor), “S+” (spor artı) ve “M” (Manüel). Bu modlar AMG DRIVE UNIT’teki döner elektronik anahtarla seçilebiliyor. Tam yük altında vites değişimleri sırasında ayrı ayrı silindirlerin ateşlemeyi ve enjeksiyonu keserek kısmen bastırılması vites değiştirme sürelerini hatırı sayılır ölçüde kısaltmış. M modunda AMG SPEEDSHIFT MCT 7 vitesli spor şanzıman, vites değişimlerinin 100 milisaniyede gerçekleştirilebilmesini sağlıyor.

E63, önde 9 inç genişliğinde 255/40 R 18, arkada da 9.5 inç genişliğinde 285/35 R 18 ebadında AMG hafif alaşımlı jantlar ve tekerlekler ile donatılmış.

Sayfa Yükleniyor...