Octavia vRS yeniden tasarlanmış bir ön ızgarayı, yeni ön farları (adaptif bir xenon aydınlatma sistemi seçenek olarak sunulacak), yeni arka farlar, 18 inçlik alaşım jant seçeneğini ve Avrupa’nın büyün otomobil üreticilerinin, yeni olmazsa olmaz aksamı olan LED gündüz sürüş ışıklarını bünyesinde barındırıyor. Performans değişiklikleri, araç ağırlığında küçük bir azalmayı, alçaltılmış spor süspansiyonu ve hava sürtünme direncini azaltarak hızlanmanın ve yakıt ekonomisinin iyileşmesini sağlayan aerodinamik tasarım farklılıklarını içeriyor.

Kaputun altında, 200 bg üreten 2.0 litrelik bir TFSI benzinli motor, ya da 170 bg üreten tutumlı 2.0 litrelik bir TDI dizel motor seçenekler arasında. Benzinli motoruyla vRS 100 km’de 7.5 litrelik (kombine sürüş) yakıt sarfiyatı ve 175 g/km’lik CO2 emisyonu sunuyor. Öte yandan dizel motor ise vRS’nin 100 km’de 5.7 litrelik bir yakıt ekonomisi değerine (kombine sürüş) ulaşmasına ve CO2 emisyonunun 150 g/km’de kalmasını sağlıyor.

Scout’ta da Octavia’daki dış kısım stil değişiklerinin birçoğu var, fakat bu modelde daha da ileri gidilerek gövde altı koruması eklenmiş, yerden yükseklik 179 mm olarak değiştirilmiş ve Haldex tüm tekerleklerden çekişli sisteme geçilmiş. Otomobil gücünü 1.8 litrelik 160 bg üreten bir TSI benzinli motordan, ya da 2.0 litrelik 140 bg üreten TDI dizel motordan alıyor.