Fransız üreticinin en yeni sedan otomobili hem Mondeo ile rekabet eden 407’nin, hem de daha büyük 607’nin yerini almak üzere tasarlanmış.

İlişkili Haberler


Aracın ön farlarından arka tarafına kadar uzanan omuz çizgisi hattı, büyük geniş ön ızgara, motor kaputunun kıvrımlarının içine entegre edilmiş Peugeot arması ve kaputun kapanma yerinin hemen altındaki marka dikkati çekiyor.

508 4.7 metre uzunluğunda ki bu 407’den 10 mm civarı daha fazla, üretimi geçen ay sona ermiş 607’den ise 20 mm daha az. Steyşın versiyon 4.81 metre uzunluğunda. Otomobilin temelini oluşturan platform aynı zamanda Citroen C5’te ve Peugeot 407’de de kullanılıyor.

Çok az teknik ayrıntı açıklandı, ama Peugeot otomobilin kullanacağı dizel motorların tamamının Peugeot-Citroen’in HDi sistemini kullanarak durdurma-çalıştırma özelliği sunacağını belirtti.

Satışların başlamasından kısa sure sonra, Hybrid4 teknolojisine sahip bir 508 de çıkarılacak. Bu araç ön tekerlekleri tahrik eden bir içten yanmalı motorla arka aksa entegre edilmiş bir elektrikli motoru bir araya getiriyor. Peugeot Hybrid4 508’in, dört tekerlekten çekiş, 200 bg kombine güç ve 99 gr/km CO2 emisyonları sunacağını söylüyor.

508, Paris Otomobil Fuarı’nda 30 Eylül’de tanıtılacak ve satışları 2011 başında başlayacak. Avrupa pazarı için olan modelleri Fransa’nın Rennes şehrinde üretilecek.

Bu arada 407 Coupe’nin yerine yeni bir model çıkması ihtimali düşük görünüyor. Ama Volvo C70’e potansiyel bir rakip olabilecek katlanır sert tavanlı üstü açılabilir bir 508’in üretimine geçilebilir.