Yeni Porsche Cayenne

Serinin en teknolojik modeli Cayenne S Hybrid.

Yeni Porsche Cayenne

Yeni nesil Cayenne’in en önemli modeli teknik bakımdan son derece gelişmiş tam hibrit tahrike ve Avrupa Sürüş Döngüsü’nde 100 km’de yalnızca 8.2 litrelik yakıt tüketimine sahip Cayenne S Hybrid. Porsche’nin yeni hibrit modeli sekiz silindirli bir aracın performansıyla daha az yakıt harcayan bir altı silindirli aracın yakıt ekonomisini bir araya getirmiş oldu.


Aracın yakıt tüketimi daha önceki modellerle karşılaştırıldığında yüzde 23’e kadar azaldı; yeni Cayenne daha az yakıtla daha fazla güç, daha yüksek verimlilik ve daha düşük CO2 emisyonları sağlıyor.

Bu avantajlar Otomatik Başlatma-Durdurma özelliğine ve yeni Tiptronic S sekiz vitesli otomatik şanzımanın kullanılmasından, motor ve şanzıman soğutma devresindeki ısı yönetimine, değişken motor kapatmaya ve zeki hafif konstrüksiyona kadar bir dizi yenilik sayesinde elde edilmiş.

Yeni Porsche Cayenne - 1

Optimum ağırlığa yönelik özel malzeme kombinasyonu ve Cayenne’in yeni aktif ve hafif dört tekerlekten çekiş sistemi gibi araç konseptindeki genel değişiklikler sayesinde; örneğin Cayenne S’in ağırlığı daha yüksek bir güvenlik standardına rağmen 180 kilogram azaltılmış.

40 mm daha uzun olan dingil açışlığı iç hacmin ve değişkenliğin artmasını sağlamış. Yeni Cayenne’in toplam uzunluğu önceki modele göre 48 mm daha fazla.

Seri 3.6 litrelik V6 Cayenne ile başlıyor. Motor gücünün 300 bg’ye yükseltilmiş olmasına rağmen, seçenek olarak sunulan sekiz vitesli Tiptronic S şanzıman kullanıldığında yakıt tüketimi önceki modele göre yüzde 20 azalarak 100 km’de 9.9 litreye iniyor.



Cayenne Diesel de benzer biçimde 240 bg ve 550 Nm tork üreten üç litrelik V6 motorluyla yakıt tüketimini yüzde 20 azaltarak 100 km’de 9.3 litreden 7.4 litreye indiriyor.

Yüksek torklu, 4.8 litrelik V8 motora sahip Cayenne S’in yakıt tüketimi de kayda değer ölçüde, azalarak 100 kilometrede 10.5 litreye inmiş (yüzde 23’lük bir azalma). Yeni motor aynı zamanda selefine göre 15 bg daha güçlenerek 400 bg üretiyor ve kayda değer biçimde daha iyi performans sağlıyor.

Yeni Porsche Cayenne - 2

Aynısı Cayenne Turbo için de geçerli; aracın 500 beygir gücündeki 4.8 litrelik V8 çift turbolu motoru Yeni Avrupa Sürüş Döngüsünde 100 kilometrede yalnızca 11.5 litre tüketiyor ve yine önceki modele göre (100 kilometrede 14.9 litre) yüzde 23’lük bir tasarruf elde ediyor.

Böylece Cayenne S Hybrid ile beraber Cayenne’in beş versiyonundan üçü Yeni Avrupa Sürüş Döngüsünde 100 kilometrede 10 litreden az yakıt tüketirken iki model de kilometre başına 200 gramdan az CO2 emisyonu oluşturuyor. Cayenne S Hybrid 193 gr/km değeriyle Cayenne’in en düşük emisyon seviyesine sahip en temiz versiyonu olmakla kalmıyor, aynı zamanda Porsche’nin bütün ürün portföyünün en temiz modeli unvanını da elde ediyor.

Yeni Porsche Cayenne - 3

Üç litrelik kompresör beslemeli V6 motorla, elektrikli motorun etkileşimiyle Cayenne S Hybrid toplam sistemden maksimum verimi elde etmeye odaklanıyor. Araç sürüş koşullarına bağlı olarak, tek bir motor ünitesinin kendi başına işlemesiyle, örneğin 47 bg gücündeki elektrikli motor, ya da her iki motor ünitesinin birlikte çalışmasıyla hareket ediyor. Bu bağlamda elektrik motor düşük hızlardaki yüksek torkuyla, 333 bg’lik kompresörlü motora ideal bir partner oluşturuyor. Bu iki ünite birlikte 380 beygir güçlük maksimum sistem çıkışı ve yalnızca 1000 devir/dakikada 580 Nm azami tork üretiyor ve aracı V8 motora sahip Cayenne S ile aynı performansa ulaştırıyor.

Yeni nesil Cayenne’in Avrupa satışları 8 Mayıs’ta başlıyor.

Sayfa Yükleniyor...