Türkiye'de bayramlık çikolata pazarı 14 bin tona ulaştı (Pazar lideri Ülker)

Geçtiğimiz yıl bayramda Türkiye genelinde 356 milyon liralık çikolata, 385 milyon liralık da şekerleme satıldı. 50'yi aşkın ürünle Ülker, bayram hediyeliklerinin pazar lideri.

Türkiye'de bayramlık çikolata pazarı 14 bin tona ulaştı (Pazar lideri Ülker)

Ülker,  her yıl olduğu gibi bu Bayramı’nda da tüketicilerinin artan taleplerini karşılamaya hazır. Çikolatada 23, şekerlemede ise 29 farklı ambalaj ve iki yeni ürünüyle tüketicilerle buluşacak.  74 yıldır en sevilen ürünleriyle bayram ziyaretlerinin vazgeçilmezi olan Ülker, Ramazan Bayramı hazırlıklarını tamamladı. Ülker, çikolatada 23, şekerlemede 29 farklı ikramlık çeşidiyle bu bayram da raflardaki yerini aldı.

"HEDİYELİK ÇİKOLATA TERCİHİ İKİ KATINA ÇIKTI"

Ülker’in toplam bayramlık çikolata pazarında yıllardır lider olduğuna dikkat çeken pladis Türkiye Başkanı Mete Buyurgan, yaklaşan Ramazan Bayramı öncesi geçen senenin rakamları ve ikramlık trendleri hakkında bilgi verdi.  Buyurgan, 2017 yılında toplam çikolatalı ürünler pazarının hacim olarak 334 bin tona, ciro anlamında 7.5 milyar TL’ye, şekerleme pazarının ise hacim olarak 68 bin tona, ciroda ise 1.3 milyar TL’ye ulaştığını belirtti. Buyurgan sözlerine şöyle devam etti:

ÇİKOLATADA PAZAR PAYI % 20 BÜYÜDÜ

Türkiye'de bayramlık çikolata pazarı 14 bin tona ulaştı (Pazar lideri Ülker) - 1 Mete Buyurgan (pladis Türkiye)

“2017 yılında Türkiye’de, bayramlık çikolata pazarı 14 bin tona, bayramlık şekerleme pazarı ise 30 bin tona ulaştı. Ciro bazında büyüklükler ise çikolatada 356 milyon TL şekerlemede 385 milyon TL idi. Bayram dönemlerinde tercihler de farklılık gösteriyor. Tüm bölgelerde çikolatada en çok fındık, fıstık çeşnili ve krema dolgulu çeşitler tercih ediliyor. Son 10 yılın tüketim trendine bakıldığında hediyelik çikolata tercihinin iki katına çıktığı gözlemleniyor. Ülker de hediyelik bayram çikolata pazarında ciro payını 20 puan artırdı. Yüzde 38.6’ya ulaştırdı.
Bayram çikolatası tüketimleri bölgelere göre ayrıldığında yüzde 29’la Marmara ilk sırada yer alırken, yüzde 26.5’la İç Anadolu, yüzde 18.5’la Doğu ve Güneydoğu Anadolu geliyor. Şekerlemenin en fazla tüketildiği bölge ise yüzde 46 ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu. Bu bölgeyi yüzde 18 ile İç Anadolu, yüzde 15 ile Marmara takip ediyor.”

Türkiye'de bayramlık çikolata pazarı 14 bin tona ulaştı (Pazar lideri Ülker) - 2 Bayramda Türkiye'deki şekerleme ve çikolata rakamları
  • Etiketler :
  • Haberler -
  • Ramazan Bayramı
  • Şeker
  • Gıda
  • Ekonomi
  • Şirketler
  • Ramazan

Sayfa Yükleniyor...