Son yıllarda daha fazla görülen ve sadece orta yaş ve üstünü değil, gençleri de tehdit eden Alzheimer’dan korunmak için genç yaşlarda tedbir almak gerektiğini vurgulayan Nöroloji Uzmanı Dr. Gülümser Kızıltaş Tokmak, hem hastanın hem de yakınlarının yaşam kalitesini önemli ölçüde düşüren hastalıkta riski azaltmak için yapılması gerekenleri şöyle özetledi:

• Kalp için kötü olan şeylerin beyin için de kötü olduğunu unutmayın.
• Yüksek tansiyon, diyabet, yüksek kolesterol, sigara, şişmanlık gibi hayatınızı olumsuz etkileyecek sağlık problemleri yaşamamak için gerekli önlemleri alın.
• Dil yeteneğinizi geliştirin. Özellikle hayatınızın erken dönemlerinde dil yeteneğinizi geliştirdiyseniz Alzheimer olma ihtimaliniz daha düşük.
• Serum folat seviyenizi yükseltin. Folik asitten zengin (B 9 vitamini içeren) yiyeceklerle beslenin.
• Akdeniz diyeti (bol yeşil sebze ve meyve) ile beslenin.
• Alkol kullanmayın. Aşırı alkol tüketimi kalp hastalıkları risklerinin yanı sıra Alzheimer riskini de artırır.
• Stresten uzak durun. Stres ve depresyon Alzheimer için risk oluşturur.
• Orta yaşlardan itibaren diyetinizi düzenleyin. Fazla kilolardan kurtulun.
• Özellikle haftada 150 dakikayı bulan tempolu yürüyüşler yapın. Düzenli egzersize hayatınızda ne kadar yer verirseniz Alzheimer olma ihtimaliniz o kadar azalır.
• Zihinsel aktivitenizi sürekli hareketli tutan sosyal ortamlar içinde bulunun.
• Beynin önemli bir besin kaynağı olan balığı haftada iki gün düzenli tüketin.