“Göbek yağları kader değil!”

Göbek ve karın bölgesindeki yağlanma çok sayıda insanın ortak problemi. Diyet ve egzersize rağmen erimeyen inatçı göbek ve karın yağlarından kurtulmanın pek kolay olmadığını söyleyen beslenme uzmanlarına göre de göbek yağlarından kurtulmak için mucize bir formül yok.

göbek yağlanması.jpg

Dünya Sağlık Örgütü (WHO) obeziteyi, “Sağlığı bozacak ölçüde yağ dokularında anormal ve aşırı miktarda yağ birikmesi” olarak tanımlıyor.

Obezitede genel olarak tüm vücutta yağlanma artıyor fakat özellikle bel çevresindeki yağlanma artışının daha riskli olduğunu belirten Diyetisyen Tuğba Yaprak, “Bu durum genetik faktörlere ve kişinin beslenme düzenine göre değişkenlik göstermektedir. Bel çevresinde yağlanmanın fazla olduğu vücut şekline elma tipi vücut denir. Göbekteki yağlanma beraberinde iç organların yağlanmasını (visseral yağlanmayı) getirir. Elma tipi vücudu olan kişilerde kardiovasküler hastalıklar, hipertansiyon, Tip 2 diyabet, insülin direnci daha sık görülmektedir” diyor.

Göbek bölgesi yağlanmasının erkeklerde 30’lu yaşlardan sonra testosteronun ve fiziksel aktivitenin azalması, kadınlarda ise 40’lı yaşlardan sonra menopoz ile östrojenin azalması ve yine fiziksel aktivite azlığı nedeniyle arttığını vurgulayan Yaprak, şöyle devam ediyor:

“Özellikle glisemik indeksi yüksek ve yağlı besinler vücutta yağ olarak depolanır ve göbek bölgesindeki yağlanmayı arttırır. Ayrıca hamur işleri, trans yağlar, ambalajlı gıdalar, gazlı ve alkollü içecekler, basit şekerler içeriği yüksek gıdalar göbek bölgesindeki yağlanmayı arttırır. Bazı makalelerde rafine şeker ve fruktozun göbek bölgesinde depolandığı belirtilmiştir.”

Göbek bölgesinde yağlanmayı arttıran gıdalar olduğu gibi yağ yakımına yardımcı gıdaların da bulunduğunu dile getiren Diyetisyen, “Fakat bu gıdaların kullanılmasıyla mucize bir zayıflama beklenilemez. Sağlıklı beslenme ve düzenli egzersiz ile birlikte bu gıdaların alımına özen gösterilirse göbek yağlarından kurtulma süreci başarıya ulaşabilir” diye konuşuyor.

“Bütün bunlara rağmen göbek yağları kaderiniz olmayabilir” diyen Diyetisyen Tuğba Yaprak’ın göbek yağlarının yakımına yardımcı olabilecek önerileri şu şekilde:

GÖBEK YAĞI YAKMAYA YARDIMCI KÜR

Yoğurt kürü 1:
3 yemek kaşığı yarım yağlı yoğurt,
1 çay kaşığı pul biber,
Yarım limon suyu.

Hazırlanışı: Tüm malzemeler yoğurda ilave edilip karıştırıldıktan sonra tüketilebilir.
Haftada 2-3 kere uygulanabilen kürün yatmadan 2-3 saat önce tüketilmesi önerilmektedir. Yoğurt yağ yakıcı ve tok tutucu özelliktedir. Pul biber de metabolizmayı hızlandırır ve yağ yakımını arttırır. Limon suyu C vitamini içeriği ile antioksidan özellik göstermektedir.

GÖBEK YAĞLARINDAN KURTULMAK İÇİN BUNLARA DİKKAT

Egzersiz yapmadan göbek yağlarından kurtulmak mümkün değil. Fakat egzersiz sadece mekik çekmek veya karındaki kasları çalıştıracak hareketlerden oluşmamalı aynı zamanda tüm büyük kas gruplarını çalıştıran egzersizler olmalıdır. Böylece daha etkili yağ yakımı sağlanır.

POSA VE LİF İÇERİĞİ ZENGİN BESİNLER TÜKETİLMELİ

Göbek bölgesinde zayıflama sağlamak için diyetten eklenti şeker, ambalajlı ürünler, boş kalori alımına neden olan gazlı içecekler çıkarılmalıdır. Ayrıca posa ve lif içeriği zengin meyve ve sebzelerin diyette arttırılması da büyük önem taşır.
Düşük karbonhidratlı protein içeriği yüksek diyetlerde göbek bölgesinde zayıflama için önerilen bir yöntemdir. Günlük 50 gramdan az karbonhidrat tüketilerek vücut ketolize sokulur böylelikle daha hızlı bir yıkım süreci başlar. Fakat TÜBER ve WHO günlük alınması gereken en az karbonhidrat miktarın 130 g olarak belirlemiştir. Bu sadece beynimizin kullanması için gerekli olan karbonhidrat miktarıdır. Bu nedenle ketojenik diyet fayda ve zararları ile hala tartışılan bir konudur.

KALİTELİ PROTEİNLER DAHA AZ YAĞLANDIRIYOR

Bunun yanı sıra diyetteki kaliteli protein miktarını arttırmak daha uzun süre tok kalmayı ve metabolizmanın hızlanmasını sağlar. Bazı araştırmalar, kaliteli proteinle beslenen insanların göbek çevresindeki yağlanmanın daha az olduğunu, rafine karbonhidrat ve bitkisel yağların göbek çevresindeki yağlanmayı arttırdığını göstermiştir. Yüksek proteinli diyette alınan enerjinin %25-30’unun proteinden gelmesi istenmektedir.”

GÖBEK ERİTMENİN SAĞLIKLI YOLLARI

Sayfa Yükleniyor...