Hasta hakkı ‘şikâyet kanalı’ değil

Dünya Hasta Hakları Günü nedeniyle bir açıklama yapan HAYASAD Başkanı İlhan Yetişgin, Türkiye’de hasta haklarının birçok hastane çalışanı tarafından 'hastaların kullandığı bir şikâyet kanalı' gibi görüldüğünü söyledi.

Hasta hakkı ‘şikâyet kanalı’ değil

Hasta ve Hasta Yakınlarını Savunma Derneği (HAYASAD) Başkanı İlhan Yetişgin, hasta ve hasta yakınlarının insan olmasının doğal gereği olan haklarının, hizmet vericiler karşısında korunması, yasal güvence altına alınarak yüksek standartlara ulaştırılması açısından 26 Ekim Dünya Hasta Hakları Günü'nün önemli olduğunu ifade etti.

Bir ülkenin en önemli gelişmişlik göstergesinin, insanına gösterdiği saygı olduğuna dikkat çeken Yetişgin, hasta hakkı sorununu da bu çerçevede değerlendirmek gerektiğini vurguladı.

Sadece devletin idari anlamda çalışmalar yapması ve kararlı olmasının, meselenin çözümü için yeterli olmadığını ifade eden Yetişgin, başta doktorlar ve hemşireler olmak üzere tüm hastane çalışanlarının da bu konuyu benimsemeleri ve içselleştirmeleri gerektiğini anımsattı. Yetişgin, açıklamasında şunları kaydetti:

''Maalesef hala birçok hastane çalışanımız, hasta hakkını gereksiz, işlerini aksatıcı ve hastaların kullandıkları bir şikâyet kanalı gibi görmektedirler. çalışanının görevi ebeveyn gibi ceza vermek değil, davranışı öğretmek ve sorumluluk vermektir. Doktorların, hemşirelerin tüm sağlık personelinin yapmaları gereken vatandaşa bilgi vermek, sorularıyla anlamaya çalışmak, sıkıntınızı ifade etmenize olanak vermektir. Vatandaşlarımızda da bilinç eksikliği var. Kimi haklarını yeterince bilmezken kimileri ise bu hakları suistimal ediyor. Bu durum da herkesin daha kaliteli hizmet almasına engel oluyor. Özellikle hastanelerde yaşanan tartışmaları hatta kavgalara varan görüntüleri tasvip etmiyoruz. Bu yolla hiçbir sorunu çözmemiz mümkün değil.''

Sayfa Yükleniyor...