Yoğun çalışma temposunun beslenme düzenini bozduğunu, bunun da kilo artışına yol açtığını belirten Uzman Diyetisyen Şefika Aydın Selçuk, kadınların kilo kontrolü için iş hayatında bazı noktalara daha fazla özen göstermeleri gerektiğini söyledi. Diyetisyen Selçuk, formunu korumak isteyen iş kadınlarına önerilerini şöyle sıraladı:

İŞ KADINININ DİKKAT ETMESİ GEREKEN BESLENME KURALLARI

• İyi bir uyku ve güne kahvaltıyla başlamak çok önemlidir. “Zamanım yok” demek doğru değil, kısa sürede pratik bir kahvaltı ciddi bir adım demektir.
• Ara öğünler atlanmamalı. Bu önemli ayrıntıyı ihmal edip basit şeker denilen karbonhidratları tercih edenlerde vücutta yağ dokusu artar.
• Aklınıza geldikçe su içmeniz için masanızda şişe ya da şık bir sürahi bulundurmanızda fayda var. Günlük alınması gereken su miktarı 10- 12 bardaktır.
• Düzenli spor önemlidir, haftada 150 dakika spor yapmak yeterli olur.

SABAHLARI KIYAFETSİZ TARTILIN

• İş yerinde asansör yerine merdiven kullanmayı tercih etmenizi öneririm. Adımsayar kullanmak ve günde 10 bin adım atmak, günlük aktivitelerinizi artırmanızı sağlar.
• Kafeinli içecekleri azaltın.
• Öğle yemeklerinde fast-food değil, sağlıklı seçeneklerin tercih edilmesi önemli.
• Ana öğünlerde ekmek tüketiminde aşırıya kaçmamak gerekir.
• Öğleden sonra çayın yanına sağlıklı atıştırmalıklar yapılabilir. Kek, börek, tatlı gibi yiyecekleri tamamen hayatınızdan çıkarmak yerine, haftada 2 -3 gün ile sınırlamayı deneyebilirsiniz.
• Yemek konusunda çevrenizdeki kişilere kimi zaman hayır demeyi öğrenmelisiniz.

İlişkili Haberler


• Tükettiğiniz yiyeceklerin miktarlarını eşinizle veya arkadaşlarınızla kıyaslamanız doğru değil. Aynı kiloda olsanız bile unutmayın ki herkesin metabolizması farklıdır.
• Günlük veya 2-3 günde bir kez sabah kıyafetsiz ve aç olarak tartılarak kilonuzu takip edebilirsiniz. 

SEYAHATLER BAHANENİZ OLMASIN!

“İş seyahatleri sebebiyle yemek saatleri kayar, toplantı saatleri uzar, uçakta öğün yemek durumunda kalınır, ikramlarla karşılaşılır, yemekler soslu ve çok çeşitli olabilir. Bu durumda yapılacakları şöyle özetlemek mümkün: Öncelikle seyahatin ilk saatlerinden itibaren elinizden suyunuzu düşürmeyin. Gün içinde 1 şişe sade soda da sıvı elektrolit dengesi için faydalıdır. Uçakta yemeniz gerekiyorsa yedikleriniz, öğün yerine geçecektir. Dolayısıyla bunu ana yemeğiniz olarak saymalısınız. Eğer indiğiniz zaman tekrar bir yemek ortamı ile karşılaşacaksanız uçakta ara öğün alıp içecek tercih edin. Bisküvi, kahve, soda, kuru meyve gibi.


HAZIMSIZLIK SORUNLARI SEYAHATTE ARTAR

Gün içinde toplantı saatiniz uzadı ise ana öğün ile ara öğününüzü yer değiştirin. Toplantı sırasında belki kurabiye, bisküvi veya kuru meyve, badem, fındık tüketebilirsiniz. Özellikle kahvaltıda 1 kâse meyve salatası veya 1-2 porsiyon meyve tüketin. Ayrıca kabızlık şikâyetleri ve hazımsızlık sorunları seyahatlerde artar. Tüketeceğiniz taze veya kuru meyveler bu konuda çözüm olacaktır. Tatlıları seyahat sırasında ara öğün olarak düşünebilirsiniz, fakat gerekli miktarı aşmayın.”