Sağlıklı beslenmek iyi ve sağlıklı yaşamanın olmazsa olmazı, ancak bazı yiyeceklerin özellikle dişlerimize faydalı olduğunu biliyor musunuz?

Elma, armut, kereviz, havuç, karnabahar, çilek gibi meyve ve sebzeler içeriklerindeki doğal liflerin tükürükle birleşmesi sonucunda dişleri temizler ve bakterileri yok eder.

Bazı besinler ise, bu durumunun tam tersine etki gösterir ve dişleri hızla lekeler. Kahve, çay, yaban mersini, frenküzümü, turunçgil suları, gazlı içecekler ve kırmızı şarap dişler üzerinde leke bırakır. Diş Hekimi Kıvanç Cebesoy, "Kısaca eğer bir yiyecek tişörtünüzü lekeliyorsa, dişlerinizi de lekelemesi kaçınılmazdır" diyor ve daha iyi bir ağız sağlığı için şu önerilerde bulunuyor:

EN AZ 2 DAKİKA FIRÇALAYIN
"
Dişleri fırçalamak için ayrılan süre en az iki dakika olmalıdır, yani sadece 120 saniye. Ancak çoğu yetişkin bu sürenin yakınına bile gelememektedir. Dişlerinizi fırçalarken kronometre kullanın, böylece diş fırçalamak için kendinize yeterli zamanı ayırmış olursunuz. Kısa ve nazik hareketlerle dişlerinizi fırçalayın, dişeti çizgisine, zor erişilen arka dişlere, dolguların temizlenmesine ayrıca önem gösterin. Tüm bölümlerin iyice temizlenmesine konsantre olun.

• Tüm dişleri ve yüzeyleri temizleyin – iç, dış ve çiğneyici yüzeylerle birlikte dişetlerini fırçalayın. • Eğer dişleriniz kanıyorsa fırçalamaya ara vermeyin. Dişeti hastalığının ilk aşaması olabilir ve doğru şekilde fırçalayarak önleyebilirsiniz. Dişetleriniz iki haftadan fazla süredir kanıyorsa mutlaka bir diş hekimine görünmelisiniz.
• Daha taze nefes için, dilinizi de mutlaka fırçalayın.

DOĞRU FIRÇAYI SEÇİN
Dişleri fırçalamayı bilmek kadar fırça seçimi de önemlidir. Diş hekimlerinin çoğu düz küçükbaşlı ve yumuşak diş fırçalarının, plakları temizlediği için en iyi seçim olduğu konusunda hem fikir. Pilli diş fırçaları ise elle fırçalamaya oranla daha etkindir. Ayrıca 3 ayda bir ya da fırça yıprandığında diş fırçası mutlaka yenisi ile değiştirilmelidir.

DİŞ İPİNİ İHMAL ETMEYİN
Ne kadar uğraşırsanız uğraşın diş fırçasının ulaşamadığı yerler olacaktır. Fırçanın ulaşamadığı ara bölgelerde kalan besin artıklarını ve plakları temizlemek için diş ipi kullanılmalıdır.

KALAN BAKTERİLERDEN AĞIZ GARGARASI İLE KURTULUN
Dişler ağız yüzeyinin sadece dörtte birini kapladığından, kalan ağız yüzeyi fırça ve diş ipi ile yapılan temizlikten sınırlı fayda sağlar ve ulaşılamayan yüzeylerdeki bakteriler hızla çoğalarak dişlerin üzerine ve tüm ağza yeniden yayılırlar. Bu nedenle sadece dişleri fırçalamak yetmez. Bakteri plağına karşı etkili ve sürekli kullanıma uygun bir ağız gargarası, fırça ve diş ipi ile beraber günlük etkin bir ağız temizliği sağlar. Sabah ve akşam düzenli olarak bakteri plağına karşı etkili ve sürekli kullanıma uygun bir ağız gargarası kullanmak, fırçalama ve diş ipinden arta kalan tüm bakterileri öldürür."