1 porsiyonu 200 gram olan karpuzun hem hafif hem de sağlıklı bir seçenek olarak öğünlere eklenebildiğini belirten Diyet ve Beslenme Uzmanı Serap Güzel, karpuz tüketirken dikkat edilmesi gerekenleri anlattı. Tüketilecek karpuz miktarının kişiye göre değiştiğini vurgulayan Güzel, karpuzun da her meyve gibi fruktoz (meyve şekeri) içerdiğini söyleyerek şöyle konuştu:

“Kişinin tüketeceği karpuz miktarı alması gereken kaloriye göre değişir. Alınması gereken kalori de kişinin cinsiyetine, hareketine, sağlık durumuna, boy ve kilosuna göre değişir. Günde ortalama 2-3 porsiyon karpuz tüketilebilir ama bu miktar kişiye göre değişir.”

DİYABET VE BÖBREK HASTALARI ÖLÇÜLÜ TÜKETMELİ

Karpuzu herkesin tüketebildiğini aktaran Diyetisyen Güzel, bazı hastalıklar için ise uyarılarda bulundu: “Karpuzun sıvı içeriği yüksek olduğu için sıvı kısıtlaması olan böbrek hastalarının dikkat ederek tüketmeleri gerekebilir. Şeker hastaları karpuz tüketebilir ama porsiyona dikkat etmelidir. Çünkü meyve şekeri kan şekerini yükseltir ve miktarı fazla olursa kan şekerinde istenmeyen yükselmelere neden olur. Diyabetli kişiler karpuz tüketecekleri zaman porsiyona dikkat etmeli 1 öğünde 1 porsiyondan fazla tüketmemelidir.”

KARPUZUN VÜCUT İÇİN YARARLARI

• Günlük meyve ihtiyacını karşılar.
• Lif içerdiği için bağırsakları çalıştırır.
• Su içerdiği için günlük tüketmemiz gereken sıvı ihtiyacını karşılar.
• Kırmızı meyvelerde antosiyanin ve likopen yüksektir ve bunlar kalp hastalıkları, kalp krizi ve bazı kanser türlerine (özellikle prostat) karşı koruyucudur.
• C vitamini ve folik asit yüksektir. C vitamini hastalıklara karşı koruyucu en iyi antioksidan vitaminlerden biridir.
• Kırmızı meyveler inflamasyonu azaltır ve antioksidan özelliklere sahip bazı flavonoidler içerir. Karpuzun bu nedenle hastalıklara karşı koruyucu ve bağışıklığı güçlendirici etkisi vardır.