Son yıllarda gelişen ekolojik bilinç, tüketiciyi organik ürünlere yöneltiyor. Raflarda yer alan markaların farklı iddiaları var. Etiketler “doğal”, “%100 organik”, “%90 doğal” gibi ifadeler içeriyor. Peki bu ürünler gerçekten doğal ve organik mi?

Naturalhayat.com ortaklarından Uğur Eyi, raflardaki organik kozmetiklerin sayısının sadece Türkiye’de değil, dünyada da artış gösterdiğini belirterek, “Organik ve doğal olduğu iddia edilen ürünleri alırken dikkat edilmesi gereken önemli bir nokta var, o da ürünün organikliğini tescilleyen sertifikalar. Sadece bazı zararlı kimyasalların kullanılmıyor olması, ürünün organik olması için yeterli değil“ diyor.

Uğur Eyi, Türkiye’deki organik yönetmeliğinin Avrupa Birliği ile aynı standartları taşıdığını, ancak organik tarım içinde tekstil, temizlik ve kozmetik ürünlerine uygun standart bir yönetmeliğin bulunmadığından bu işi sertifika kuruluşlarının üstlendiğini söylüyor:

“Dünyanın en bilinen altı sertifika kuruluşu; Almanya’dan BDIH, Fransa’dan ECOCERT ve Cosmebio, İngiltere’den Soil Association, İtalya’dan ICEA ve Belçika’dan Bioform bir araya gelerek uzun çalışmalar sonucunda COSMOS-Standard isimli bir protokol oluşturdular ve kendi standartlarını belirlediler.

DOĞAL, ORGANİK, EKOLOJİK... HANGİSİ?

Organik ve ekolojik aynı anlamı taşıyor. Bir ürünün organik olması için, yüzde 95’inin organik tarımla üretilmiş hammaddelerden, yüzde 5’ininse izinli kimyasallardan oluşması gerekiyor. Doğal içerikte, yine yüzde 95 doğal içerik gerekiyor ama bu doğal ürünlerin tamamının organik olması gerekmiyor. Son yıllarda güneş kreminden saç boyasına her şeyin organiği var. Kadınlar ve erkekler için anti-aging, yüz, vücut, el, ayak bakımı ve makyaj ürünleri, bebek bakım ürünleri, güneş koruyucuları ve ev temizlik ürünleri gibi. Piyasada her ihtiyaca uygun, sertifikalı, organik ve doğal içerikli onlarca marka var.”
 
Ürün ve marka çeşitliliğinin çok olması ve organik havası veren ambalajlar ile yanıltıcı ifadelerin kullanıcıların kafasını karıştırabileceğini belirten Eyi, uluslararası sertifikalara sahip, güvenilir markaların tercih edilmesi gerektiğini vurgulayarak şunları söylüyor:  

“Piyasada yer alan ‘organik kirliliğine’ son verebilmek ve tüketicilerin diledikleri marka ve ürünleri tek bir çatı altından gönül rahatlığıyla satın almasını sağlamak için Natural Hayat markasını yaratma kararı aldık. Tüketiciler, uluslararası geçerliliği olan organik sertifikalarına sahip, güvenle kullanılabilecek Ecoegg, Sante, Almawin, Heliotrop, Klar, Lavera, Logona, Miss W, Sonett, Urtekram, So’Bio Etic…gibi onlarca markayı naturalhayat.com’da bulabilirler.”

NATURALHAYAT.COM NEDİR?

Geçtiğimiz haftalarda lansmanı yapılan ve sektöre ''Organik Ürünler Merkezi’’ sloganıyla giriş yapan Naturalhayat.com markası, internet mağazası üzerinden organik sertifikalı ve doğal ürünleri, uygun fiyatlarla tüketici ile buluşturmayı hedefliyor.

Markanın en iddialı olduğu konu organik sertifikalı ve doğal kişisel bakım ürünleri. Organik sertifikalı ve doğal  makyaj, saç ve cilt bakımı ürünlerinin yanı sıra ev temizliği, ev kozmetiği, bebek ve çocuk ürünleri ile oldukça geniş bir ürün yelpazesine sahip olan Naturalhayat.com, bünyesinde sadece organik ve ekolojik sertifikalı ve doğal ürünler üreten markaları barındırıyor.

Zararlı kimyasal ve katkı maddeleri, suni renklendirici ve parfümler,  glikol, alkol, sodyum, sülfat gibi insan sağlığına zararlı katkı maddeleri içermeyen, çoğunlukla organik ham maddelerden üretilen, NaTrue, BDIH, EcoControl, ECO CERT gibi uluslararası geçerliliği olan ekolojik ve organik sertifikalara sahip markaların bulunabileceği Naturalhayat.com, kendi kategorisinde fiyat avantajı ile öne çıkıyor.