Selülit, östrojen hormonunun etkisiyle oluşabilen, aşırı ve dengesiz beslenme, kilo alımı ve hareketsizlik de devreye girdiğinde artan estetik bir sorun. Selülitin tamamen yok olması uzun ve zor bir süreç. Bu nedenle önemli olan selülitin ortaya çıkmasını önlemektir. Bunun için yeterli ve dengeli beslenmenin yaşam şekli haline getirilmesi önem taşır.

Fazla kiloların beslenme uzmanı kontrolünde sağlıklı şekilde verilmesi, selülit tedavisinde atılacak ilk adım. "Bunun için metabolizma hızı oksijen tüketimi yöntemiyle ölçülmeli, detaylı vücut analizi yapılmalı, kişinin sağlık durumu, yaşam şekli ve beğenileri gibi tüm özelliklerine dayanarak diyetisyen tarafından önerilen sağlıklı beslenme programı uygulanmalı" diyen Memorial Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Diyetisyen Yasemin Sancak, selülitten kurtulmak için hızlı kilo verilmemesi gerektiğini söylüyor.

"Havaların ısındığı ve selülitlerin rahatsızlık verdiği bu günlerde, fazla kilolarınızı verebilmek için acele etmeyin. Çünkü hızlı zayıflama, sağlığınızı ve cildinizi olumsuz etkiler. Kas kaybı nedeniyle sarkmalar, kırışmalar, selülit görüntüsünde artışlar meydana gelir. Yıllardır veya 5-6 ayda aldığınız kiloları, birkaç haftada vermeye çalışmayın. Nefesinizi tuttuğunuzda, daha derin bir nefes alma ihtiyacı hissedeceğinizi düşünün. Aşırı açlıkla uygulanan diyetler de buna benzer, sonrasında kilo almanız kaçınılmazdır, unutmayın.

SELÜLİTTEN KORUNMAK VE SAĞLIKLI KİLODA OLMAK İÇİN
•Tüm besin gruplarından, size uygun dengeli porsiyonlarda tüketerek sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanın.

• Doğru karbonhidratları seçin. Çok tahıllı, yulaflı veya çavdar ekmeği gibi tam tahıllı ekmekler, beyaz unlu makarna yerine kepekli makarna, beyaz pirinç yerine esmer pirinç veya bulgur daha doğru seçim olacaktır.

• Canınız tatlı istediğinde veya atıştırmalık yiyecek isterseniz, önce büyük bir bardak su veya tatlandırıcı eklenmiş meyve/bitki çayı için. İsteğiniz sürüyorsa, sebze ve meyveler ilk tercih olmalıdır. Süte veya yoğurda tatlandırıcı ve kan şekerini dengeleyen tarçın ekleyerek tüketebilir, içine meyve ekleyebilirsiniz. Yine şekersiz dondurma, şekersiz çikolata veya kalorisi düşük tatlılar da masum atıştırmalar olabilir.

• Cilt sağlığınızı geliştirmek için yeterli omega-3’ü haftada 2-3 kez, ızgara, buğulama, fırında veya haşlanmış (kızartılmamış) balık tüketerek almak önemlidir. Ayrıca semizotu gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler, ceviz, fındık vb. kabuklu yemişler de omega-3 içerir.

• Selülit oluşumunu önlemek için yağsız et, yarım yağlı veya yağsız süt ürünleri vb. düşük yağlı besinleri tercih edin.

• Özellikle mevsime uygun sebze ve meyvelerden, günde 7-9 porsiyon (en az 5 porsiyon) tüketin. Her renk besinin farklı faydaları olduğundan çeşitliliğe önem verin. Sebze ve meyveler içerdikleri vitamin ve minerallerle selülit oluşumuyla savaşmaktadır. Hem vitamin kaybı, hem yüksek kalori alımı, hem de kanserojen madde oluşabilme riski açısından, kızartma yönteminden uzak durun.

GÜNDE EN AZ 30 DAKİKA YÜRÜYÜN
• Selülit oluşumunda önemli etkenlerden biri olan dolaşımın düzenlenmesi, metabolik hızın azalmaması, sindirim, emilim gibi görevlerin yapılabilmesi, hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışması, atıkların vücuttan atılması ve vücut ısısının dengelenmesi için, günde yaklaşık 2,0-2,5 litre su tüketimini ihmal etmeyin.

• İçeceklerinize şeker eklemeyin.

• Selülit oluşumu artırabileceğinden alkol alımını sınırlandırın…

• Selülitlerin oluşmaması, oluştuysa azalması için mutlaka daha aktif olun. Her gün veya gün aşırı en az 30 dakika orta şiddette egzersiz yapın. İdeal olan bu miktarı yavaş yavaş artırarak günde 45 dakika-1 saate ulaştırmaktır.

• Yeterli ve dengeli beslenme “puzzle” gibidir. Hiç bir öneri mucize yaratamaz. Dengeli beslenme için önemli olan tüm noktalar, puzzle için önemli parçalardır. Bunları uygulayabilmek ve kendinizi kontrol edebilmek için bir beslenme ve egzersiz günlüğü tutun. Yaptığınız küçük değişikliklerin başarılı sonuçlarını mutlaka takip edin.