Günde 15 dakika ayırarak birbirinden basit 7 egzersizi uygulamak, Kalp ve Damar Cerrahı Uzmanı Doç. Dr. Erdal Aslım’a göre varisi önlemede çok etkili. İşte Doç. Dr. Erdal Aslım’ın önerdiği egzersizler:

1 – Isınma amacıyla dizlerinizi yukarı çekerek ve aynı zamanda kollarınızı da aynı tempoda sallayarak bacaklarınızı hareket ettirin. Egzersizi 1 dakika boyunca uygulayın.

2 – Bir bacağınızı dizden kırarak yukarı çekin. Ayağınızı gergin bir şekilde uzatın. Gerginliği kaybettirmeden ayağınızı yukarı aşağı hareket ettirin. Egzersizi her ayağınızla 20’şer kez tekrarlayın.

3 – Bacaklarınız kapalıyken parmak uçlarınızın üzerinde yükselip, yavaş yavaş alçalarak tekrar yere basın. Egzersizi 15 kez tekrar edin.

4 – Değişken bir şekilde ayakucu ve topuklarınızla yere dokunun. Her bacağınız için 20 tekrar yapın.

5 – Bacaklarınızı kaldırın ve ayaklarınızla değişken olarak sanki bir pedala basıyormuş gibi sallayın. Egzersizi 20 kez tekrar edin.

6 – Bir bacağınızı kaldırın ve ayağınızla havada bir daire çizin. Egzersizi her bacağınızda 30’ar saniye süre ile uygulayın.

7 – Bir bacağınızı yerden kaldırın. Bacağınızı havada 8 çiziyormuş gibi hareket ettirin. Her bacak için 10 tekrar yapın.