Özellikle hava değişimleriyle birçok kişiyi etkisi altına alan kronik yorgunluktan korunmak için neler yapılması gerektiğini anlatan İç Hastalıkları ve Nekroloji Uzmanı Doç. Dr. Enes Murat Atasoyu, kronik yorgunluğun belirtilerinin hafıza ve konsantrasyon bozuklukları, uyku bozuklukları, tedaviye dirençli kas ağrıları, eklem ağrıları, baş ağrısı, sık ve tekrarlayan boğaz ağrısı, boyun ve koltuk altındaki lenf bezlerinde hassasiyet olduğunu söyledi.

Doç. Dr. Enes Murat Atasoyu, hastalıktan korunmak için yapılabilecekleri ise “Stres yönetimi uygulamak, düzenli olarak günde 8-10 saat uyumak, hafif tempolu fiziksel egzersizler yapmak, düzenli ve dengeli beslenmek, ideal kiloda kalmak, hayata iyimser bakabilmek ve iş yoğunluğundan sıyrılıp dinlenmeye zaman ayırmak” şeklinde özetledi.

Atasoyu’n verdiği bilgiye göre, kendinizi sürekli halsiz hissediyor, müracaat ettiğiniz doktorunuz tarafından yakınmalarınız ile ilgili yapılan laboratuvar testleriniz normal bulunuyor, yakınmalarınız 6 aydan daha uzun süre devam ediyorsa ve aşağıdaki sorulardan 4 veya daha fazlasına ‘evet’ diyorsanız kronik yorgunluk sendromu ile karşı karşıya olabilirsiniz.

YORGUNLUĞUNUZ KRONİK Mİ?
1. Çabuk unutuyor veya konsantrasyon güçlüğü yaşıyor musunuz?
2. Fiziksel veya zihinsel bir aktivite sonrasında uzun süre bitkin, yorgun ve kendinizi hasta hissediyor musunuz?
3. Uyku sonrası yorgun mu kalkıyorsunuz?
4. Vücudunuzun değişik bölgelerinde kaslarınızda ağrı oluyor mu?
5. Eklemlerinizde şişlik ve kızarıklık olmaksızın ağrı oluyor mu?
6. Sık sık başınız ağrıyor mu?
7. Sık ve tekrarlayan boğaz ağrınız oluyor mu?
8. Koltuk altı veya boyundaki lenf bezelerinizde ağrı veya hassasiyet var mı?