Cazcıyım ama Erkan Oğur, Neşet Ertaş dinlerim

Caz müziğinin önemli isimlerinden Kağan Yıldız, kontrbas çalıyor, sürekli caz dinliyor. Ama özel zevki Erkan Oğur ve Neşet Ertaş dinlemek.

Cazcıyım ama Erkan Oğur, Neşet Ertaş dinlerim
Cazcıyım ama Erkan Oğur, Neşet Ertaş dinlerim - 1 İREM GÖKBUDAK

Kağan Yıldız, 1980’de İstanbul’da doğdu. Günün popüler parçalarını henüz 7 yaşındayken babasının hediye ettiği klavyeyle çalarak müziğe başladı.

Yeteneğini fark eden dayısı onu konservatuvar sınavlarına hazırladı ve sınavı kazanıp tesadüfen kontrbasçı oldu.

Konservatuarda bugünün ünlü oyuncusu, o dönemde opera bölümünde öğrenci olan Halit Ergenç’le ilk konserini verdi.  Yurtdışından gelen önemli caz grubu Caribbean Jazz Project’in kontrbasçısı uçağı kaçırınca ise, kendisini profesyonel olarak sahnede buldu. Acaba caz müzisyeni mi olsam, dediği zaman, aslında çoktan olduğunu şaşkınlıkla fark etti. 

NTVRadyo’nun Bizim Cazcılar programına konuk olan Kağan Yıldız, caz yolculuğunu anlatırken Duke Ellington ve Jimmy Blanton’un albümünden “Pitter Panther Patter”, Charles Mingus’dan “Moanin”, Charlie Haden’dan “Take My Hand” ve George Mraz, Jim Hall, Joe Lovano ve Lewis Nash’ın “Grand Slam” albümünden “Slam” adlı parçayı çaldı.

PROGRAMDAN KISA BÖLÜMLERİ DİNLEMEK İÇİN TIKLAYIN

TESADÜFEN KONTRBASÇI OLDUM 

“Babam bana 7-8 yaşlarında küçük bir klavye almıştı. Sürekli popüler parçalar çalıyordum. Yeteneğimi dayım fark etti ve beni konservatuvar sınavına hazırladı. Yaklaşık 1 ay süreyle her gün 4-5 saat çalıştık ve ben 11 yaşında, 1991 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın sınavını tam burslu kazandım. Enstrüman seçimi yaparken, sevgili Melih Balçık geldi, ellerime, parmaklarıma baktı “Kontrbas çalmak ister misin?” diye sordu. Ben de iyi bir elektrik almışsam, hayır demeyi bilmem. Tamam, dedim. Ama bu konuşmadan 5 dakika önce, bir keman hocası, ne istediğimi sormuştu, keman ya da piyano, demiştim. Ben kontrbası kabul edince, keman hocası “Ben onu kemana alacaktım” dedi. Yani 5 dakikayla, kontrbasçı oldum. Tamamen tesadüf... 

Cazcıyım ama Erkan Oğur, Neşet Ertaş dinlerim - 2

HALİT ENGENÇ’LE KONSER VERDİK 

“Müzisyen olmam konusunda ailem çok destek oldu. Konservatuvarda kontrbas eğitimine başladım, yardımcı enstrümanım piyanoydu. Bizim okulda parmakla çalmak havalı bir şeydi. Parmakla çalıyoruz kontrbası, yayı atıyoruz. O dönemlerde, şu anda kendisi çok ünlü bir oyuncu, bizim okulda opera bölümündeydi Halit Ergenç. Ve Levon adında bir piyanist ağabeyimiz vardı. Ben daha 14-15 yaşlarındaydım. Çok güzel müzikal parçalar söylerlerdi. Biz böyle üçümüz Halit ağabey, Levon ve ben çalardık. Birlikte konser de verdik. O şekilde başladı. Tam olarak caz değildi. Müzikal parçalar çalardık. Birçok caz parçası müzikallerden esinlenerek yazılmıştır. Üniversitede benden bir sınıf büyük arkadaşım Tolga Bedir’den çok etkilendim. Caz müzikle tanışmamı o sağladı. 

NTV RADYO'YU BURADAN CANLI DİNLEYEBİLİRSİNİZ

BİR BAKTIM CAZ MÜZİSYENİ OLMUŞUM 

“Aktif olarak caz çalmaya, mezun olduktan 3-4 sene sonra başladım. 2005 yılında Nardis’te çalmaya başladım. Bu benim için çok önemliydi çünkü orası bir caz kulüp ve birçok caz müzisyeni orada toplanır. O dönemler İstanbul Caz Center da vardı Ortaköy’de, orada İmer Demirer, Cengiz Baysal, Serkan Özyılmaz. Bu isimlerle beraber çalmaya başladım. Benim için muhteşem bir ekip, hayal bile edemeyeceğim bir ekiple çalıyordum. Daha sonra Nardis Jazz Clup’ta Önder Focan ile çalmaya başladım. Ve bu böyle çorap söküğü gibi geldi. Caz öyle bir müzik ki, sahnede çaldığınız zaman öğreniyorsunuz. İyi müzisyenlerle çalıştığınız zaman öğreniyorsunuz. Çünkü onlara bir şekilde yetişmeye, onlar gibi olmaya çalışıyorsunuz ve onların çaldığı melodileri duyarak onları yapmaya çalışıyorsunuz. Nardis’te aşağa yukarı o sene herkesle çaldım diyebilirim. Beni bir adım daha ileriye götürdü bu durum. Karar aşamasına geçtim sanırken, caz müzisyeni olmuştum. 

Cazcıyım ama Erkan Oğur, Neşet Ertaş dinlerim - 3

KONTRBASÇI UÇAĞI KAÇIRINCA 

“Unutulmaz bir anım var... 2005’te bir gün Kerem Görsev aradı, “Kağan bu akşam işin var mı?” dedi. Hayır yok dedim. Hemen gel, dedi. “Caribbean Jazz Project” çok önemli bir gruptur caz dünyasında. Davulcu ve basçıları uçağı kaçırmışlar. Fransa’da o gün çok büyük bir grev vardı. Bunlar da Fransa’dan geliyorlarmış ve uçağa binememişler bu grev yüzünden. Ve biz Cengiz Baysal’la o gün bu grupla birlikte çaldık. Ve benim için inanılmaz bir deneyimdi. Bunlar isteyip para verseniz üzerine yapamayacağınız şeyler. 

SEVDİĞİM CAZCILARI SAYMAYA KALKSAM 

“Dünyaca ünlü sevdiğim cazcılar tabii ki çok fazla sayıda. Ama benim için önemli olan kontrbasçılardan örnek verecek olursam George Mraz’ı çok seviyorum. Onun dışında sevdiğim isim Scott LaFaro. Yenilerden ise, Larry Grenadier kendisi Brad Mehldau ile çalıyor. Onu çok seviyorum. Çok isim var mesela Benny Golson eskilerden. Kendisiyle çalmıştık zaten, Ferit Odman, Burak Bedikyan ve ben.

ERKAN OĞUR VE NEŞET ERTAŞ’I ÇOK SEVİYORUM 

“Klasik Müzik dinliyorum. Çünkü kökenim Klasik Müzik. Çok sesli Batı Müziği’ni seviyorum. Mesela bir Igor Stravinsky, Béla Bartók seviyorum. Türk müziği dediğiniz zaman da Erkan Oğur’u çok seviyorum, dinliyorum ve çok önemli bir müzisyen olduğunu düşünüyorum. Türk müziğine bir devrim getiren insan kendisi. Türk müziğini temsil eden çok önemli, başka müzisyenler de var. Bir Neşet Ertaş var. Bu isimleri çok seviyorum… 

Sayfa Yükleniyor...