Norveçli ressam Edvard Munch'ın 100 yılı aşan boya fırçaları dijital ortamda yeniden yaratıldı. Yazılım firması Adobe, yeni nesil ressamlara ilham olması için ‘Yaratıcılığın Gizli Hazineleri' isimli ilk projesiyle Munch’ın fırçalarını çoğalttı.

Oslo'daki Munch Müzesi işbirliğiyle Munch'ın orijinal 7 fırçası çoğaltılarak Photoshop için kullanılabilir hale getirildi.

Adobe, yeni projesi kapsamında düzenlediği bir yarışmayla, ünlü ressamın dört farklı versiyondan oluşan “Çığlık” tablosunun beşinci versiyonunun dijital ortamda yaratılmasını istiyor.

Adobe'un yeni "Çığlık" tablosu yarışmasını kazanan kişiye 5 bin euro ödül verilecek. Ayrıca yarışmayı kazanan dijital tablo, Munch Müzesi'nde sergilenecek.