"Son Dönem Türk Sinemasında Gerçekçilik"

Sinema yazarı Fırat Sayıcı'nın "Son Dönem Türk Sinemasında Gerçekçilik" kitabı, Literatürk Academia Yayınları'ndan çıktı. Sayıcı, inceleme-araştırma türündeki kitabında, dünya sinemasına damgasını vuran akımları ele alıyor ve alıcı ve başarılı akımların gerçekçilik temeli üzerine inşa edildiği vurgusu yapıyor.

"Son Dönem Türk Sinemasında Gerçekçilik"

"Sovyet Toplumsal Gerçekçiliği, Şairane Gerçekçilik, Belge Okulu, Özgür Sinema, Yeni Gerçekçilik, Yeni Dalga, Yeni Sinema ve Dogma Akımı… vb. Birçok sinema yazarı ve tarihçisi Türk sinemasında belli bir akım oluşmadığı yönünde hem fikirdir. Türk sinemasında akımlardan ziyade çeşitli yaklaşım biçimleri olduğu söylenebilir."

"Son Dönem Türk Sinemasında Gerçekçilik" - 1 Fırat Sayıcı

"1950 sonrası tek partili dönemden çok partili döneme geçişten itibaren, Türk sineması Sinemacılar Dönemi'ne girer. Bu andan itibaren de, 1950 öncesinden çok daha bilinçli yönetmenler sinemamızda çalışmalarına hız vermişlerdir. Ömer Lütfi Akad'la birlikte sinemamızda gerçekçi dokunuşlar görülmüştür. Ardından Halit Refiğ, Metin Erksan, Yılmaz Güney gibi usta yönetmenler zaman zaman filmlerinde gerçekçi yaklaşımlar göstermişlerdir. Ancak özellikle 1990 sonrası sektöre giren bazı yönetmenler, gerçekçi üslubu yardımcı bir öğe olmaktan çıkarıp temel bir araç olarak kullanmaya başlamışlardır."

Kitabında sanatta gerçekçilik ve dünya sinemasında gerçekçi akımları incelema altına alan Fırat Sayıcı, bir yandan da  Nuri Bilge Ceylan, Derviş Zaim, Seren Yüce, Semih Kaplanoğlu, Uğur Yücel ve Zeki Demirkubuz gibi yönetmenlerin gerçekçi filmlerine odaklanarak okuyucularına yeni bir ufuk açıyor.

Sayfa Yükleniyor...