Umberto Eco, yelpazesini geniş tuttuğu bir bilimsel ve metodolojik zeminden yola çıkarak avangard sanat estetiğinin belkemiğini oluşturan “açıklık” kategorisi ekseninde sanat yapıtının anlamlandırılma süreçlerini analiz eder. Bu çerçevede “çokluk”, “çoğulluk”, “çok anlamlılık” kavramlarına özel bir vurgu yaparak yapıtın anlamlandırılma sürecinde odağı “yaratıcı”dan okura/yorumcuya kaydırır. Yapıt ile okur/yorumcu arasındaki etkileşimin dinamiklerinin öne çıkarıldığı bu çalışma, yirminci yüzyılın poetika literatürüne önemli bir katkı olarak kabul ediliyor.

Açık Yapıt’ın farklı baskılarının önsözlerinin de yer aldığı bu yeni çeviri İtalyanca aslından Türkçeye Tolga Esmer tarafından kazandırıldı.

UMBERTO ECO KİMDİR?

UMBERTO ECO, 1932’de Milano yakınlarındaki Alessandria kasabasında doğdu. 1950’lerde İtalyan Radyo-Televizyonu RAI’nin kültür programlarını yönetti, 1959-1975 arasında Bompiani Yayınevi’nin edebiyatdışı yayınlar editörlüğünü üstlendi; La Stampa, Corriere della Sera, La Repubblica, L’Espresso gibi gazetelere makaleler yazdı. 1970’lerden itibaren Bologna Üniversitesi’nde göstergebilim dersleri vermiş olan Eco, Gülün Adı, Önceki Günün Adası ve Baudolino gibi romanlarıyla; Açık Yapıt, Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, Beş Ahlak Yazısı, Ortaçağ Estetiğinde Sanat ve Güzellik, Ortaçağ’ı Düşlemek, Somonbalığıyla Yolculuk, Yanlış Okumalar, Yorum ve Aşırı Yorum, Günlük Yaşamdan Sanata gibi deneme kitaplarıyla günümüzün en saygın yazarları arasındadır. Yazar, 2016 yılında aramızdan ayrılmıştır.

Umberto Eco’nun Can Yayınları’ndaki diğer kitapları:

Foucault Sarkacı, 1992

Önceki Günün Adası, 1995

Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, 1995

Yorum ve Aşırı Yorum, 1996

Ortaçağ’ı Düşlemek, 1996

Somonbalığıyla Yolculuk, 1997

Yanlış Okumalar, 1997

Beş Ahlak Yazısı, 1998

Ortaçağ Estetiğinde Sanat ve Güzellik, 1998

Kitaplardan Kurtulabileceğinizi Sanmayın (J.C. Carrière ile birlikte), 2010

Günlük Yaşamdan Sanata, 2012