Başkent Londra'daki Yüksek Mahkeme'de görülen duruşmada, 47 yaşındaki Gascoigne'in yasa dışı dinlendiği gerekçesiyle Daily Mirror gazetesi 188 bin 250 sterlin para cezasına çarptırıldı.

İngiliz basını, mahkemenin üç hafta süren duruşmalardan sonra karara vardığını ve aralarında Gascoigne'in de yer aldığı 8 kişiye toplam 1 milyon 200 bin sterlin tazminat ödenmesine hükmettiğini kaydetti.

Skandalın ortaya çıkmasının ardından Avustralyalı medya patronu Rupert Murdoch'ın sahibi olduğu 168 yıllık "News of the World" tabloid gazetesi, 2011 yılının temmuz ayında kapatılmıştı. Skandal, yargıç Brian Leveson'ın kamuoyuna açık yürüttüğü ve medyanın siyasetçilerle ilişkisinin masaya yatırıldığı "Leveson Soruşturması"na neden olmuştu.

Telekulak skandalı davası İngiltere'de 2013 yılından bu yana devam ediyor. İngiltere Başbakanı David Cameron'ın eski iletişim danışmanı ve kapatılan "News of the World" gazetesinin eski editörü Andy Coulson, yasa dışı telefon dinlemekten 18 ay hapis cezasına çarptırılmıştı.

Sansasyonel haber için çok sayıda kişinin telefonlarını yasa dışı dinlediği iddia edilen kişiler arasında Coulson'ın yanı sıra Murdoch'ın sahibi olduğu News International şirketinin eski yöneticisi ve "Murdoch'ın manevi kızı" olarak bilinen Rebekah Brooks da vardı. Brooks ise 8 ay süren telekulak davasında suçsuz bulunmuştu.