n11.com, alışverişin “En Göz’de” trendlerini belirledi

Alışverişin uğurlu adresi n11.com, Webrazzi e-Ticaret’15 etkinliğinde yaptığı araştırmayla alışverişin “en göz’de” trendlerini ortaya koydu. Buna göre, Türkiye’de erkekler maceraya ve keyfe, kadınlar seyahate ve stile şüşkün

n11.com, alışverişin “En Göz’de” trendlerini belirledi

Haziran 2012’de kurulan ve Nisan 2013’te tüketiciler ile buluşan e-ticaret platformu n11.com, çevrimiçi alışveriş müşterilerinin en çok ilgilendikleri konuları öne çıkaran ilgi çekici araştırmanın sonuçlarını açıkladı.

Araştırma, Webrazzi e-Ticaret’15 konferansında nöropazarlama şirketi ThinkNeuro tarafından göz takibi teknolojisiyle 73 katılımcı üzerinde gerçekleştirildi.

Toplam altı farklı teklifin öne çıktığı araştırma, göz atma sayısı ve odaklanma süresi dikkate alındığında erkeklerin macera, keyif ve fırsat odaklı tekliflere kadınlardan daha çok ilgi gösterdiğini ortaya koydu.

Kadınların erkeklerden belirgin oranda daha fazla ilgi gösterdiği tek kategori stil olurken, ve seyahat kategorileri kadınlarda ve erkeklerde benzer ilgi oluşturmasıyla dikkat çekti.

n11.com, alışverişin “En Göz’de” trendlerini belirledi - 1

KADINLAR KAMPANYA, ERKEKLER KIYAS PEŞİNDE  

Araştırmanın ortaya koyduğu bir diğer ilginç nokta da kadınların n11.com logosunu erkeklere oranla yaklaşık 2,5 kat daha hızlı keşfetmesiydi. Buna karşılık erkekler arama çubuğunu kadınlardan çok daha hızlı keşfetti.

Erkeklerin neredeyse yarısı indirim fırsatı sağlayan “kupon” alanını görmezken, kadınların yüzde 80’i bu alana bakmayı ihmal etmedi. Ayrıca kampanyaların sıralandığı “Tüm Kampanyalar” yazısına kadınlar erkeklere oranla daha fazla odaklandı.

TÜKETİCİNİN DOĞAL İLGİSİNE ODAKLANIYOR

Araştırmada göz takibi (eye tracking) cihazıyla, altı farklı teklifin sunulduğu n11.com ana sayfalarının her birinin katılımcılarda göreceli olarak ne derecede ilgi oluşturduğu ölçüldü.

Daha sonra, katılımcıların baktığı ve odaklandığı yerleri gösteren ısı haritaları üzerinde analizler yapıldı. Sayfadaki hangi yazı ya da görsele ilk bakışın ortalama kaçıncı saniyede olduğu, odaklanmaların toplam süresinin ortalaması, gözün ilgili alana kaç kere girdiğinin ortalaması ve seçilen alanlara katılımcıların yüzdesel olarak ne kadarının baktığının ortalaması alındı. Sonuçlar elde edilen veriler doğrultusunda yorumlandı.

ThinkNeuro tarafından gerçekleştirilen araştırma, anket ve diğer yöntemlerden farklı olarak tüketicilerin istemsiz ve doğal ilgisine odaklanması nedeniyle büyük değer taşıyor

Sayfa Yükleniyor...