İlişkili Haberler

Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan Farfield Üniversitesi'nden araştırmacalar telefon kullanımı ve alışveriş davranışını inceleyen bir çalışma gerçekleştirdi.

Araştırmacıların ulaştığı en önemli sonuçlardan biri telefon kullanan müşterilerin ihtiyaç duymadığı ürünleri de almasıydı. Araştırmaya göre bir müşteri alışveriş sırasında yoğun bir şekilde telefon kullanıyorsa, dikkati dağılıyor ve elinde alışveriş listesi olsa bile daha fazla ürün alıyor. Aynı şekilde bu tüketiciler alışveriş listelerine yazdıkları ürünleri de kaçırdıkları için almıyorlar.

Çalışmayı gerçekleştiren akademisyenler bu davranışa ufak bir parantez açıyor. Eğer tüketici telefonunu, alacağı ürünler hakkında araştırma yapmak için kullanıyorsa listesine sadık kalıyor. Ancak internette gezinip, başkalarıyla iletişim haline geçiyorsa sonuç gereksiz ürünlerin de sepete konulması oluyor.

Araştırmaya katılan 230 kişinin yüzde 93'ü alışveriş sırasında telefon kullandığını belirterek oranın ne kadar yüksek olduğunu gösterdi.

TEMEL SEBEP DİKKAT DAĞINIKLIĞI

Yayımlanan makaleye göre tüketicilerin ihtiyacı dışında alışveriş yapmalarının temel sebebi dikkatlerinin dağılması. Araştırma kapsamında oluşturulan deneyde eğer müşteriler dikkatlerini dağıtacak bir olayla karşılaşırsa yoğun telefon kullanımına benzer bir davranış sergiliyorlar.

VİDEO: EMİNÖNÜ'NDE RAMAZAN HAREKETLİLİĞİ