Avrupa Birliği'nden Google'a 2.42 milyar euro ceza

Avrupa Birliği internet arama motoru Google'a internet alışverişinde rekabet kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle 2.42 milyar euro ceza verdi.

Avrupa Birliği'nden Google'a 2.42 milyar euro ceza

Avrupa Birliği Komisyonu, internet alışverişinde rekabet kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle internet arama motoru Google'a rekor ceza verdi.

Avrupa Birliği Komisyonu Google'a internet aramalarındaki hakim konumunu kötüye kullanmaktan dolayı 2.42 milyar euroluk rekor para cezası verirken, çalışma biçimini değiştirmesi için 90 gün süre tanıdı.

AB Komisyonu'nun Rekabetten Sorumlu Üyesi Margrethe Vestager yaptığı açıklamada, Amerikan şirketinin alışveriş hizmetindeki karşılaştırma stratejisinin rekabet kuralları ihlal ettiğini belirterek, "Google, arama sonuçlarında kendi karşılaştırma hizmetini teşvik ederek ve rakiplerinin görünürlülüğünü azaltarak, bir arama motoru olarak pazar hakimiyetini suistimal etti" dedi.

Suistimalin ciddiyetini gösteren karar çerçevesinde Google'a 2.42 milyar euroluk rekor para cezası verilirken, arama motorundan alışveriş hizmetinde rakiplerine "eşit muamele" yapması istendi.

90 GÜN SÜRE TANINDI 

Bunun için çalışma biçiminin değiştirmesi gereken Google'dan bunu nasıl yapacağına dair planlarını 60 gün içinde AB Komisyonu'na bildirmesi ve 90 gün içinde de uygulaması gerektiği belirtildi.

Bu karara uyması istenen internet devinin aksi halde gün başına yaklaşık 12.5 milyon euro para cezası verileceği ifade edildi.

Google'un karara itirazda etmek için iki ay süresi bulunuyor.

REKOR CEZA SONRASI GOOGLE'DAN AÇIKLAMA

Avrupa Birliği Komisyonu'nun 2.42 milyar euro ceza vermesi sonrası Google'dan açıklama yapıldı. Rekor ceza sonrası Google Türkiye'den yapılan açıklamada şu görüşlere yer verildi:

“Online alışveriş yaparken siz aradığınız ürünleri kolayca ve hızla bulmak istersiniz, reklamcılar da söz konusu ürünleri tanıtmak ister. Google bu nedenle, kullanıcılarıyla irili ufaklı binlerce reklamvereni her iki taraf için de yararlı olacak yollarla bir araya getiren alışveriş reklamları görüntülemektedir. Bu nedenle saygı duymakla birlikte bugün açıklanan karara katılmıyoruz. Temyiz yoluna gitmeyi düşündüğümüz için Komisyon’un kararını ayrıntılı şekilde inceleyeceğiz ve gerekçelerimizi anlatmaya devam edeceğiz.”

Sayfa Yükleniyor...