Google lobi harcamalarında da lider

ABD’de teknoloji şirketlerinin lobi faaliyetlerine ayırdığı bütçe artıyor. Bu alandaki harcamalarını yüzde 20 artıran Google, lobi faaliyetlerinde 2014’te 16.8 milyar dolar harcayarak liderliğin sahibi oldu.

Google lobi harcamalarında da lider

devlerinin lobi faaliyetleri artarak devam ediyor. ABD’de lobi faaliyetlerine en çok kaynak artıran şirket 16.8 milyar dolar ile Google oldu. Apple, Amazon ve Facebook gibi devleri arkasında bırakan Google, bu alandaki harcamalarını geçen seneye oranla yaklaşık 3 milyar dolar artırdı.

ABD merkezli şirketin lobi faaliyetleri kapsamında sürücüsüz araç testleri ve internet ile alakalı konularda destek almaya çalıştığı tahmin ediliyor. Teknoloji devi Google sırf bu faaliyetleri için ülkenin başkenti Washington’da bu alanda çalışacak bir birim oluşturmuştu. 

Söz konusu harcamalarda en dikkat çeken şirketlerden biri de Facebook oldu. Lobi harcamalarına ayırdığı kaynağı artıran şirket, listenin üst sıralarında yer aldı.

Lobi faaliyetleri politikacıları belli başlı konularda ikna etmek için şirketlerin sıklıkla başvurduğu bir yöntem.

Yaklaşık 1.4 milyar aktif kullanıcısı bulunan sosyal medya devi, bu alandaki harcamalarını geçen seneye oranla yaklaşık yüzde 50 artırdı.

Facebook’u 8.33 milyar dolarlık harcama ile Microsoft, 5.83 milyar dolar ile de Oracle izledi. Teknoloji sektörünün en büyük firmalarından biri olarak görülen Apple’ın lobi faaliyetleri için ayırdığı bütçe ise 4.1 milyar dolar oldu.

Sayfa Yükleniyor...